Friluftsjacka hela året

Jag kör med helicon texs motsvarighet dvs det är också en kopia på den britiska armemodellen. Jag har använt en sådan året runt och i nästan samtliga väder, en regnjacka över eller om det är för varmt att jackan åker ner i väskan vid regn.. Har lyckats undvika temperaturer under -16 så kallare än det har jag inte testat dem i.

Jag har Lundhags habe jacka och den passar till de flesta väderlekar, men den är inte vinterfodrad.

Skickat från min moto e5 play via Tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den här gillar jag också! Jag köpte min under förra året - då den också fanns i lite andra färger (jag äger en i oxblod). Jag har vaxat min med fjällrävens grönslandsvax och då fått den "nästan vattentät" och den har använts flitigt sedan dess.

Jag gillar att den är "tyst" när man t.ex. fågelskådar eller vid jakt eller liknande. Dessutom ventilerar den bra och har många praktiska fickor - och (i den färgen jag har - jag tror att den också sytts upp i någon gul variant) inte ser så "militär" ut.

Jajamen. Jag har den senapsgula här hemma =) verkar tyvärr ha utgått nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips