• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsaktivitet som klassresa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,

som rektor och en annalkande sommar har jag fullt upp med att planera klassresor. Vi har funderat på olika former av friluftsaktiviteter, tex fjällvandra, paddla kanot längs någon flod, eller en längre cykeltur. På papperet låter det ju både härligt och nyttigt, men i verkligheten vet man ju hur de små fanskapen kan få allt att spåra ut. Jag ser framför mig misslyckade studiebesök i kvadrat.
Vågar man ta ut de små liven i naturen, och vad skulle ni i så fall rekommendera?

Hälsningar,
Leif Waldemark, rektor
http://mullbergaskolan.se/
 
Hej Leif!

Varför påstås det på Flashback att ni är en fiktiv skola?
Varför står det inte någon adress till er på er hemsida, utan bara "i en förort norr om Stockholm"?
Varför hittar man inte er på hitta.se eller eniro.se?
 
Vilken plojgrej! Otroligt att någon lägger ned så mycket tid på att driva en fiktiv skola på denna hemsida. Kolla in hemsidan och klicka på Rektorn. Det är nästan så man kan tro att detta är en utvecklad form av kritik gentemot hela det svenska skolsystemet, men även mot t.ex. religiösa friskolor.

Mvh /Joel
 
Vilken plojgrej! Otroligt att någon lägger ned så mycket tid på att driva en fiktiv skola på denna hemsida. Kolla in hemsidan och klicka på Rektorn. Det är nästan så man kan tro att detta är en utvecklad form av kritik gentemot hela det svenska skolsystemet, men även mot t.ex. religiösa friskolor.

Mvh /Joel

Eller... Gör det inte!!

Det är helt ok att föra en diskussion och att framföra kritik mot institutioner i vårt samhälle - det är en del av vår grundlag.

Men om man framför kritik så ska man göra det öppet med tydlig avsändare och stå för sina åsikter. Allt annat är ynkryggsfasoner. Jag hoppas att "Leif" förklarar sig närmare. Om han inte klarar av det så hoppsa jag att fegisen kryper tillbaka i sin håla och att denna tråd raderas av utsidans admins,
 
Eller... Gör det inte!!

Det är helt ok att föra en diskussion och att framföra kritik mot institutioner i vårt samhälle - det är en del av vår grundlag.

Men om man framför kritik så ska man göra det öppet med tydlig avsändare och stå för sina åsikter. Allt annat är ynkryggsfasoner. Jag hoppas att "Leif" förklarar sig närmare. Om han inte klarar av det så hoppsa jag att fegisen kryper tillbaka i sin håla och att denna tråd raderas av utsidans admins,

Nu är det ju min tolkning att detta kan ses som en form av kritik mot skolsystemet, men jag tycker inte man ska se sidan så allvarligt, utan se till den humoristiska aspekten. Att det sedan kan finnas en kärna av uppriktig kritik bakom humorn är enligt min mening helt okej. Jag tycker inte admin behöver radera denna tråd, på sin höjd kan den flyttas till kategorin Fritt forum, dvs. där allt annat ändå redan diskuteras.

Mvh /Joel
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.