• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluft Uppsala

Är så sjukt härligt ute, ska vi inte styra upp något?

Bara som inte har något speciellt för mig under kristi flygare tex?
 
Är så sjukt härligt ute, ska vi inte styra upp något?

Bara som inte har något speciellt för mig under kristi flygare tex?

Visst! Finns massvis av stigar att gå i närheten. Jag är svag för blomsterprakten som är ute nu så jag undviker gärna barrskogen så här års. En etapp av Upplandsleden eller utåt Hammarskog?

Skicka ett pm om det finns intresse så kan vi prata ihop oss lite ni som skrivit här i tråden - och som inte försvinner och stänger av mobiltelefonerna när man ska iväg ;) Jag kommer vara ute i helget i vilket fall som helst i vart fall en av dagarna.
 
ajaj, man borde läsa här oftare :p
Kan personligen bli svårt för mig att styra upp något på helger när jag är student och jobbar extra då :(
 
Det blev en nätt tur på fyra timmar och tolv kilometer igår i mestadels strålande väder. Simmande snok, brun kärrhök, näktergal och en 21-årig högeligen social kuse var några av de saker vi som var med träffade på.
 
Ja, tack för en väldigt fin tur. Känner mig peppad att komma ut mer, hoppas det blir fler utflykter framöver!
 
Ja det blev en bra eftermiddag. Helger har ju en förmåga att bli uppbokade, om någon har lust med en kortare sväng en vardagseftermiddag/kväll så är jag på :)
 
Hej Uppsalavänner! Hittade den här tråden och blev lite glad, fint att höra att det finns fler naturmänniskor i stan. Det vore ju väldigt kul att göra något i höst.. Själv har jag bott i Uppsala i två år men inte lyckats ta mig ut från staden speciellt mycket, delvis på grund av brist på människor som vill följa med. Därför har jag inte jättebra koll på vad man kan hitta på i trakterna, förslag mottages gärna! Så vad säger ni, är det någon som fortfarande är på? :)
 
Hej Uppsalavänner! Hittade den här tråden och blev lite glad, fint att höra att det finns fler naturmänniskor i stan. Det vore ju väldigt kul att göra något i höst.. Själv har jag bott i Uppsala i två år men inte lyckats ta mig ut från staden speciellt mycket, delvis på grund av brist på människor som vill följa med. Därför har jag inte jättebra koll på vad man kan hitta på i trakterna, förslag mottages gärna! Så vad säger ni, är det någon som fortfarande är på? :)

Hej Emma!

Runt om Uppsala finns det hur många fina områden som helst att besöka, antingen bara för en trevlig vandring eller stor utflykt. Lunsen är ett av mina favoritområden att strosa runt i på hösten men även Nåsten är super härlig vår/sommar/höst, i Lunsen har du även Lunsentorpet som står öppen för allmänheten att övernatta i. Finns sängar, vedkamin/spis och vattenkran där ute samt väldigt fina vindskydd och grillplatser utanför:) Sen kan man ta sig lite mot Hallstavik och ta en kanottur i Vällen och i kanotleden som går där, mycket trevlig helgaktivitet!
Dalaälven är även den en underbar plats att ta sig till, speciellt nu då myggen har gått och lagt sig för säsongen ;)

Vi är ett gäng hammockare som brukar ta oss ut nästan varannan helg till någon fin plats för att njuta av frisk luft och stressfri miljö, ibland via kanot, ibland med bil eller kollektivtrafiken. Och vi bryr oss inte så mycket om vilken årstid det är heller, det går alltid att sova ute i naturen oavsett om det är minus 20 eller plus 30, bara att klä sig smart :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.