• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluft Uppsala

Är så sjukt härligt ute, ska vi inte styra upp något?

Bara som inte har något speciellt för mig under kristi flygare tex?
 
Är så sjukt härligt ute, ska vi inte styra upp något?

Bara som inte har något speciellt för mig under kristi flygare tex?

Visst! Finns massvis av stigar att gå i närheten. Jag är svag för blomsterprakten som är ute nu så jag undviker gärna barrskogen så här års. En etapp av Upplandsleden eller utåt Hammarskog?

Skicka ett pm om det finns intresse så kan vi prata ihop oss lite ni som skrivit här i tråden - och som inte försvinner och stänger av mobiltelefonerna när man ska iväg ;) Jag kommer vara ute i helget i vilket fall som helst i vart fall en av dagarna.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
ajaj, man borde läsa här oftare :p
Kan personligen bli svårt för mig att styra upp något på helger när jag är student och jobbar extra då :(
 
Det blev en nätt tur på fyra timmar och tolv kilometer igår i mestadels strålande väder. Simmande snok, brun kärrhök, näktergal och en 21-årig högeligen social kuse var några av de saker vi som var med träffade på.
 
Ja, tack för en väldigt fin tur. Känner mig peppad att komma ut mer, hoppas det blir fler utflykter framöver!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ja det blev en bra eftermiddag. Helger har ju en förmåga att bli uppbokade, om någon har lust med en kortare sväng en vardagseftermiddag/kväll så är jag på :)
 
Hej Uppsalavänner! Hittade den här tråden och blev lite glad, fint att höra att det finns fler naturmänniskor i stan. Det vore ju väldigt kul att göra något i höst.. Själv har jag bott i Uppsala i två år men inte lyckats ta mig ut från staden speciellt mycket, delvis på grund av brist på människor som vill följa med. Därför har jag inte jättebra koll på vad man kan hitta på i trakterna, förslag mottages gärna! Så vad säger ni, är det någon som fortfarande är på? :)
 
Hej Uppsalavänner! Hittade den här tråden och blev lite glad, fint att höra att det finns fler naturmänniskor i stan. Det vore ju väldigt kul att göra något i höst.. Själv har jag bott i Uppsala i två år men inte lyckats ta mig ut från staden speciellt mycket, delvis på grund av brist på människor som vill följa med. Därför har jag inte jättebra koll på vad man kan hitta på i trakterna, förslag mottages gärna! Så vad säger ni, är det någon som fortfarande är på? :)

Hej Emma!

Runt om Uppsala finns det hur många fina områden som helst att besöka, antingen bara för en trevlig vandring eller stor utflykt. Lunsen är ett av mina favoritområden att strosa runt i på hösten men även Nåsten är super härlig vår/sommar/höst, i Lunsen har du även Lunsentorpet som står öppen för allmänheten att övernatta i. Finns sängar, vedkamin/spis och vattenkran där ute samt väldigt fina vindskydd och grillplatser utanför:) Sen kan man ta sig lite mot Hallstavik och ta en kanottur i Vällen och i kanotleden som går där, mycket trevlig helgaktivitet!
Dalaälven är även den en underbar plats att ta sig till, speciellt nu då myggen har gått och lagt sig för säsongen ;)

Vi är ett gäng hammockare som brukar ta oss ut nästan varannan helg till någon fin plats för att njuta av frisk luft och stressfri miljö, ibland via kanot, ibland med bil eller kollektivtrafiken. Och vi bryr oss inte så mycket om vilken årstid det är heller, det går alltid att sova ute i naturen oavsett om det är minus 20 eller plus 30, bara att klä sig smart :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.