Freke eller liknande?

Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av Klättermusens freke-byxa? Jag söker ett par byxor som är tåliga, bör hålla minst 3 månader kraftigt slitage (krypande på is m.m). De skall även klara kyla minus 20 till minus 40. Är det någon som har några bra tips?

/ Susanne

Rocketeer pants!

Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av Klättermusens freke-byxa? Jag söker ett par byxor som är tåliga, bör hålla minst 3 månader kraftigt slitage (krypande på is m.m). De skall även klara kyla minus 20 till minus 40. Är det någon som har några bra tips?

/ Susanne

Tyvärr har jag Ingen erfarenhet om byxan du nämner, men kan rekomendera en byxa från Lundhags, Rocketeer pants som jag själv har, förstärkta, känns jäkligt rejäla :)... Finns i recensionsbanken!

//A

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Med viss erfarenhet av krypande och andras vuxna krypande, tror jag du kommer att få svårt att hitta en byxa som håller i alla dina 90 dagar. Mitt förslag blir kör med snickarbyxor i bävernylon över och ta med dig minst två par!

Lycka till
//J

Nytt försök - Apocalypse?

Hej igen!

Tack för svar men det bör vara saloplettmodell och snickarbyxor är inget alternativ : )

Är det någon som använt utrustning från Apocalypse design (http://www.akgear.com/), några kommentarer, erfarenheter?

/ Susanne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips