Från Nikkaloukta til Kiruna Flygplats 9/7

Hej, jeg har ocksa et problem, med flyg och bus!

Jeg ska åka från Nikkaloukta til Kiruna flygplats 9/7!

(i) Flyget åker från Kiruna flygplats mot Stockholm kl. 13.45!

(ii) Fjällbussen från Nikkaloukta er vid Kiruna central 13.30!

Er der nogen andra med samme problem? Bus och flyg stemmer inte, hva ska man gjøre, nogan tips?

Tack på forhånd

Hej!
Jag skrev i andra tråden (den om Kiruna-Nikkaluokta) om transfer som Kebnekaise fjällstation anordnar, jag vet inte om du såg det. Men du kanske inte passerar där alls?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!
Jag skrev i andra tråden (den om Kiruna-Nikkaluokta) om transfer som Kebnekaise fjällstation anordnar, jag vet inte om du såg det. Men du kanske inte passerar där alls?

Har åkt med Kiruna taxi på ungefär samm sätt du beskriver och de samlade ihopa flera i samma situation i en folkabuss så priset blev fullt överkomligt.

/Patrik

Nikkaloukta - Kiruna flygplats 7/8

Vi har samma problem som tidigare tråd.

Flyger med Norwegian kl 12.35 och bussen är framme långt senare.

Har någon varit med om samma problem och åkt med "fjällstationstransfern" i år, i så fall vem arrangerar och vad går det på?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips