Från Kiruna flygplats till Nikkaluokta den 21/7?

Är det fler än jag som inte riktigt fattar hur man tar sig från Kiruna flygplats till Nikkaluokta?
Flyget landar 13:55 och sista bussen för dagen går 14:08 4,1 km där ifrån. Nog för att jag är snabb men........

Taxi, specialbuss, hkp eller marsch hur fungerar det?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jeg har samme problem, når jeg ska åka från Nikka til Kiruna flygplats 9/7!

Flyget går från Kiruna flygplats kl. 13.45, och bussen från Nikka ankommer til Kiruna central 13.30! Det passer overhovedt ikke! Derudover er linjetaxaer nedlagt, så eneste mujlighet er en almindelig taxa til 900SEK!

Hva ska man gøre?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Hur förflyttar man sig snabbast sträckan Flygplats till Centrum?

Vad jag förstått när jag pratat med nån där uppe är att linje 91 passar in flygets ankomst.
91'an passerar Kiruna busstn, där 92 till nikka går. Så du borde klara dig med bra marginal. Men ring och prata med dom.

Kolla tabellerna under Fjälllinjer eller använd deras planera resa tjänst.

Hittade Fjällinjen nu. De har gömt den ganska bra, finns inte med i reseplaneraren heller. Tack för tipset.

Senast ändrad:
Vad jag förstått när jag pratat med nån där uppe är att linje 91 passar in flygets ankomst.
91'an passerar Kiruna busstn, där 92 till nikka går. Så du borde klara dig med bra marginal. Men ring och prata med dom.

Kolla tabellerna under Fjälllinjer eller använd deras planera resa tjänst.

Hittade det, 35 minuter det borde ju räcka till från planets ankomst ;)

Det märkliga är att deras reseplanerare som jag använt tidigare inte har med buss 91 utan buss 52

Hittade det, 35 minuter det borde ju räcka till från planets ankomst ;)

Det märkliga är att deras reseplanerare som jag använt tidigare inte har med buss 91 utan buss 52

När jag kollade upp tiderna tidigare i år så fanns fjällinjerna med i reseplaneraren. Men nu när dom nya tiderna kom så har dom försvunnit.
Men man får väll gå på tidtabellerna istället.

Om 35 min räcker, de vet bara gudarna :D Flygplatser kan vara väldans långsamma.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.