Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Frakten kostar 15,34 euro. Omräknat till sek är det ca 141 kr. Allt om leveransvilkor står på deeras hemsida. Leta efter svenska flggan på förstasidan och klicka där.
Jag beställde ett par vandrarkängor från dem för ett par år sedan och de var så pass dyra att jag kom över gränsen för fraktfritt (och då var de ändå en tusenlapp billigare än vad de kostade i butik i Sverige). Kolla om de har någon sådan gräns nu också och gå eventuellt ihop med kompisar och beställ så kommer du kanske undan frakten.
Enligt deras websida går det bra att beställa på svenska, men ett tips är att beställa på engelska eller ännu hellre tyska. Jag skickade min beställning på svenska och det tog drygt två veckor innan grejerna kom, varav mesta tiden (cirka 10 dagar) var mellan att de tog emot beställningen tills den skickades. En kompis skickade beställningen på engelska och den expiderades samma dag och han fick sina grejer efter tre eller fyra dagar. De kanske inte har svenskakunniga "packare" på plats hela tiden utan hyr in timanställda utbytesstudenter emellanåt... eller nå't.
Jag har vid två tillfällen beställt saker från globetrotter, senast tillfället var förra månaden. Båda beställningarna skedde via deras hemsida och frakten har varit ca 150:- och leveranstiden har legat på suveräna 4 dagar.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...