Frakten ifrån Globetrotter

Hej
Jag undrar vad den totala frakt kostnaden blir när man beställer ifrån globetrotter till Sverige.

Magnus
 
Frakten kostar.

Frakten kostar 15,34 euro. Omräknat till sek är det ca 141 kr. Allt om leveransvilkor står på deeras hemsida. Leta efter svenska flggan på förstasidan och klicka där.

Peter
 
Tips

Jag beställde ett par vandrarkängor från dem för ett par år sedan och de var så pass dyra att jag kom över gränsen för fraktfritt (och då var de ändå en tusenlapp billigare än vad de kostade i butik i Sverige). Kolla om de har någon sådan gräns nu också och gå eventuellt ihop med kompisar och beställ så kommer du kanske undan frakten.

Enligt deras websida går det bra att beställa på svenska, men ett tips är att beställa på engelska eller ännu hellre tyska. Jag skickade min beställning på svenska och det tog drygt två veckor innan grejerna kom, varav mesta tiden (cirka 10 dagar) var mellan att de tog emot beställningen tills den skickades. En kompis skickade beställningen på engelska och den expiderades samma dag och han fick sina grejer efter tre eller fyra dagar. De kanske inte har svenskakunniga "packare" på plats hela tiden utan hyr in timanställda utbytesstudenter emellanåt... eller nå't.
 
Jag har vid två tillfällen beställt saker från globetrotter, senast tillfället var förra månaden. Båda beställningarna skedde via deras hemsida och frakten har varit ca 150:- och leveranstiden har legat på suveräna 4 dagar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.