Globetrotter

Ska fara neråt Tyskland i sommar och ämnar besöka en Globetrotterbutik.

Kommer besöka butiken antingen i Hamburg, Frankfurt eller Bonn. Hamburg blir det troligtvis inte, då tiden på dygnet inte passar så bra (kommer köra förbi Hamburg på natten).

Så, vilken av de tre affärerna är stöst och bäst, och mest attraktiv?

Någon som har koll på skillnaderna?
 
Marzocchi; sa:
Så, vilken av de tre affärerna är stöst och bäst, och mest attraktiv?
Butiken i Hamburg är störst. Huruvida den är bäst och mest attraktiv har jag svårt att bedöma eftersom det är den enda jag besökt.
Annars så är väl butiken i Berlin den största numera även om den bara är marginellt större än Hamburg/Wiesendamm.

Varför hämtar du annars inte bara aktuell butiksinformation på deras webbsajt? Om du förstår ett ord mer tyska än vad jag gör så borde du kunna få all relevant information där... :)
 
Har oxå bara besökt Hamburg/Wiesendamm, så jag kan inte heller göra nån jämförelse. Det mesta som finns i katalogen/internet borde finnas där oxå.

Mitt bestående intryck är att de var mycket hjälpsamma och lätta att ha och göra med.

/Håkan
 
Planera inköpen?

De har ett otroligt sortiment. Fick deras jubileumskatalog med posten idag. Skulle nog själv bläddra en del i katalogen innan besök i butiken för att inte stå där för länge som en åsna mellan hötapparna utan att kunna ta beslut.

Thure
 
Marzocchi; sa:
Ska fara neråt Tyskland i sommar och ämnar besöka en Globetrotterbutik.

Kommer besöka butiken antingen i Hamburg, Frankfurt eller Bonn. Hamburg blir det troligtvis inte, då tiden på dygnet inte passar så bra (kommer köra förbi Hamburg på natten).

Så, vilken av de tre affärerna är stöst och bäst, och mest attraktiv?

Någon som har koll på skillnaderna?

Achtung! :cool:

Så här stor försäljningsyta har de:

Hamburg: 1661 kvm
Frankfurt: 800 kvm
Bonn: 2000 kvm
Berlin: 4300 kvm
Dresden: 2000 kvm

Jag känner affärerna i Dresden och i Berlin. Den i Berlin tycker jag bäst om, på alla sätt.

Håller med Håkan, de är mycket hjälpsamma. Inte bara i affärerna.

Lycka till!

/Georg
 
Dom har precis byggt ut butiken i Wiesendamm med två våningar till. Rapporterna lyder att den ska vara väldigt imponerande. Invigningen var för två veckor sedan. Men det är nog bara den som är kvar för tillfället.

Mvh
Thomas
 
Det lutar nog åt Bonn. Ligger bäst till för mig, och 2000 kvm är ju inte litet.

Någon som varit där? Har de kylrum och andra coola grejer i samtliga affärer? De borde ju ha det tycker jag.
 
'n Morgen!

1.) ...ett litet och iofs onödigt korrektur, igår kom nya katalogen, numera har de faktiskt 4000 kvm i Hamburg, splitterny, öppnades den 6 mars.

2.) Hej Håkan!! Hur går det i Teutschland? ;)

/Georg
 
Moin! Danke, es get mir gut. Ich bin ja hier seit 2,5 Monate und ich spreche schon als wäre ich ein Fischkopf.

Fick oxå katalogen för ett tag sen, men hade inte möjlighet att kolla vid inläggstillfället (skulle kunna kollat hemsidan, men jag är lat).

/Håkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ptte fraktpriser - globetrotter? Utrustning allmänt 4
manke Frakten ifrån Globetrotter Utrustning allmänt 4
Steverino Globetrotter!!! Utrustning allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.