Fotstöd

Jag bygger en Isfjord, och tänkte bara köra med skädda. Min fråga är: har ni några bra ideèr och, eller ,bilder på ett lämpligt fotstöd. Ska helst vara justerbart utan för mycket bökande.
Finns en variant på ritningen men det finns säkert gott om andra lösningar.

Stefan B

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag bygger en Isfjord, och tänkte bara köra med skädda. Min fråga är: har ni några bra ideèr och, eller ,bilder på ett lämpligt fotstöd. Ska helst vara justerbart utan för mycket bökande.
Finns en variant på ritningen men det finns säkert gott om andra lösningar.

Stefan B

Smart-Track har ju ett mkt lättjusterbart fotstöd! Går lätt att justera även när du sitter i kajaken!
/Janne

Ulf Johansson i Malmö är en byggare med klass. Under länken nedan hittar du hur han ordnade fotstöd och styrning i förra bygget:

http://www.johanssonkajak.com/?p=1121

Ulf använder styrning men samma fotstöd finns även utan uttag för styrning och används då i baksits i K2/K4. Leverantör framgår i beskrivningen men alla stora fabrikanter går att beställa från.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips