Fotografier i BaseCamp

Hej!

Nyligen hemkommen från Island. (Åkte på en förkylning i Vattnajökull).
Jag spelade in hela spåret där med min GPS och med samma GPS, Oregon 650, fotograferade jag.
När jag överförde spåret från GPS:n till BaseCamp följde fotografierna med och visade sig på kartan i BaseCamp på de ställen jag tog fotografierna. Dessa fotografier visas sedan i BaseCamp även när man startar programmet utan GPS:n inkopplad. Var på datorn sparas fotografierna, varje fotografi är ju ändå på 1,7 Mb?
Spåret sparas i katalog C:\Users\Steen Holmberg\AppData\Roaming\GARMIN\BaseCamp\Database\4.0 har jag listat ut men där finns inga stora filer.

Följdfråga.
Kan man lägga in fotografier tagna med en annan kamera i detta BaseCamp-spår?

Tackar på förhand för era svar!
 

Bilagor

  • Island.jpg
    Island.jpg
    29 KB · Visningar: 529
Om du kan få andre billeder ind i Basecamp, ved jeg desværre ikke, men du kan få tilknyttet koordinater til dine billeder ved hjælp af et geotaggingprogram eksempelvis http:\\www.geosetter.de

Programmet bruger tidsstemplet i dine billeder sammen med tidsstemplet i dine gpx filer til at indsætte koordinater i billederne, der så kan vises på et kort.
 
Det går bra att lägga in bilder i BaseCamp tagna med andra kameror. Jag brukar fota tältplatser och infoga bilderna i efterhand i BaseCamp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.