Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Vilken ska vi ta. :)

Forumknivarna1.gif

Seved
Det är extremt svårt att urskilja bilden, har du ingen större förstoring på framför allt alternativ nummer 2?

~Paul~

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Den övre, "raka texten" tycker jag var snyggast av de två alternativen.

För att göra det ännu värre, med ytterligare ett alternativ:
här på utsidan.se så är kompassnålen-loggan pekandes typ nordost, ca 45 grader.
Det tycker jag skulle vara "mest Utsidan", att ha loggan i samma lutning som när man ser den på sin datorskärm.
Och så "rak text" ovan/under den.
Ett taffligt försök bifogas, bortse från att det är grått kludd i bakgrunden och halvdant typsnitt på "Forumkniv 2010"-texten, men principen? Se bilden som att det bara skulle vara svartvitt/tvåfärgat.

(Kanske kan man få loggan med kompassnål och utsiden.se-text som bildfil direkt via utsidan?)

Helt otroligt vilket tålamod du har, både med hantverket i sig, och alla våra andras åsikter på det! Höga respekt-poäng på dig!

Bilagor

• utsidan_se.png
    utsidan_se.png
    5.6 KB · Visningar: 223
Den övre, "raka texten" tycker jag var snyggast av de två alternativen.

För att göra det ännu värre, med ytterligare ett alternativ:
här på utsidan.se så är kompassnålen-loggan pekandes typ nordost, ca 45 grader.
Det tycker jag skulle vara "mest Utsidan", att ha loggan i samma lutning som när man ser den på sin datorskärm.
Och så "rak text" ovan/under den.
Ett taffligt försök bifogas, bortse från att det är grått kludd i bakgrunden och halvdant typsnitt på "Forumkniv 2010"-texten, men principen? Se bilden som att det bara skulle vara svartvitt/tvåfärgat.

(Kanske kan man få loggan med kompassnål och utsiden.se-text som bildfil direkt via utsidan?)

Helt otroligt vilket tålamod du har, både med hantverket i sig, och alla våra andras åsikter på det! Höga respekt-poäng på dig!

Hahaha! Ja, Seveds egna kommentarer åt denna tråd lyder säkert numera; "men det var då själva f...!" :)
Men, själva tanken med detta var ju att diskutera fram en kniv som alla gillar och känner sig åtminstone lite delaktiga i.

Håller förövrigt med dig - nålen borde ha samma lutning som på forumsidan.

Skriv texten som erfordras i två rader: sen sätter vi nålen, i utifrån texten anpassad storlek, bredvid. På vänster sida om texten.

Jahapp! Då var det bestämt, skönt. ;)

Håller med de två senaste inläggare. Var skall serienumret sitta?? Det är också en fråga som måste lösas ;).

~Paul~

Håller med de två senaste inläggare. Var skall serienumret sitta?? Det är också en fråga som måste lösas ;).

~Paul~

Bara för att föreslå något utan att ha tänkt färdigt...

Utsidanlogga plus texten "forumkniv 2010" på framsidan
"Seved" och serienummer på baksidan.

Sedan tycker jag att vi uppdrar åt paul att göra en "etikett" till kniven med alla tekniska data.

Bara för att föreslå något utan att ha tänkt färdigt...

Utsidanlogga plus texten "forumkniv 2010" på framsidan
"Seved" och serienummer på baksidan.

Sedan tycker jag att vi uppdrar åt paul att göra en "etikett" till kniven med alla tekniska data.
Haha, visst det kan jag ställa upp på, dvs om behovet uttrycks :).

~Paul~

Jag bestämmer

säg inte emot nu... :)

Utsidan 2010
kompassnål
Seved # (no i serien)

rak text ovan och under kompassnålen. på så sätt får vi plats med allt på en sida. Eller är det viktigta att det står Forumkniv???

är detta en aldeles för enkel lösning?

Jag menar...

Make it so!

BZ (lite hybris på fredagen)

säg inte emot nu... :)

Utsidan 2010
kompassnål
Seved # (no i serien)

rak text ovan och under kompassnålen. på så sätt får vi plats med allt på en sida. Eller är det viktigta att det står Forumkniv???

är detta en aldeles för enkel lösning?

Jag menar...

Make it so!

BZ (lite hybris på fredagen)
Nja, personligen föredrar jag rena knivfakta på framsidan och Seved på andra sidan av bladet.

Framsida (vänster sida):
Utsidan.se
kompassnål
Forumkniv 2010

Baksidan:
# på kniven
Seved Hjelm/Seved/SH eller vilket som Seved än väljer

~Paul~

men du fick ju inte säga emot ju.

forumkniv är alltså viktigt?

Ja då är det bara att göra mallar och etsa då Seved1.
inga krångliga böjda texter eller annat lull lull (om jag får bestämma, men det fick jag visst inte :))

BZ/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips