Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Är det kanske också dags att tinga ett lågt nummer? ;)

Om du har lust att sätta upp mig på en sådan lista så väljer jag självklart nummer 1. Jag antar dock att den är reserverad till dig? I så fall nöjer jag mig med nummer 2
drool.gif
.

~Paul~

Är det kanske också dags att tinga ett lågt nummer? ;)

Om du har lust att sätta upp mig på en sådan lista så väljer jag självklart nummer 1. Jag antar dock att den är reserverad till dig? I så fall nöjer jag mig med nummer 2
drool.gif
.

~Paul~

Du kan få nummer 1 depaul. Det är okey. Och supergeten 2.

Seved

Nice!

...Lite trist med 80mm men det ska välan gå att skära nån korvskiva eller nåt med den ;)
Haha, ja det är jag tämligen säker på. Faktum är att om jag fick välja mellan 10 cm och 8 cm i bladlängd så skulle jag välja den kortare versionen eftersom den går att bära i fickan. Låter kanske konstigt i mångas öron ;).

Dock är 8 cm gränsen för hur kort blad jag anser är praktiskt i samband med en fastbladare.

~Paul~

Jag röstar på nr 1 eftersom greppytan de facto är större än på de övriga två. Allt som oftast finner jag nämligen greppet på mindre knivar vara alltför delikat.

~Paul~

Precis.

Vilken slipfas tänker du lägga på? Jag antar flat med en liten mikroegg? Har du haft några tankar kring utformningen och materialet till slidan?

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips