Förvaring dunsovsäck

Hur förvarar ni era dunsäckar?

Skulle vilja hänga mina sovsäckar men har ingen garderob som har nog me höjd..
 
Liggandes i stora mesh eller bomullsäckar.
Det är alternativ nr 2 efter att ha dom hängande.
Jag brukar ta fram mina dunsäckar, fluffa upp och prata med dem med jämna mellanrum. :)
 
Min Pajak säck har ögla i fotändan på utsidan o även två öglor inne i säcken i båda ändar... så de borde funka om man har en galge i huvudändan o drar ihop öppningen..

Fick hem min nya western-mountaineering säck idag o upptäckte att den har inga öglor alls utan funkar att hänga upp med galge i huvudöppningen..
 
Jag har hängt två i taket. Bara två enkla skruvkrokar med lagom avstånd som passar hällorna på säcken. Hängt en dubbelvikt gardin (orange) som omsluter/ skyddar mot solljus, köpt på Ikea för en spottstyver.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    45.1 KB · Visningar: 733
En...

...ligger löst i en flyttkartong, den andra utlagd i full längd ovanpå ett långt skåp. Båda ser ut att trivas med tillvaron...

//J
 
Hur förvarar ni era dunsäckar?

Skulle vilja hänga mina sovsäckar men har ingen garderob som har nog me höjd..

Ta en sådan galge med en pinne på, där man som barn tog sitt ärtrör. Vk dunsäcken över den precis som ett par byxor och häng upp den. Eller har du ännu mindre garderober ?

Mvh / Johannes
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.