• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Försvinner Alaska?

Då tänker jag inte på staten Alaska. Jag var inne på Haglöfs hemsida och Alaska finns inte där. Någon som vet? Är det dags att ta fram gravölen?

Peter P.

På tiden att den lades ned

pal2; sa:
Då tänker jag inte på staten Alaska. Jag var inne på Haglöfs hemsida och Alaska finns inte där. Någon som vet? Är det dags att ta fram gravölen?

Peter P.
Först försvann den från utvecklingsavdelningen, för minst tio år sedan, och nu är den äntligen borta från sortimentet. Ärligt, det var nog en bra säck när den kom, men de sista åren var den rejält omodern. Jag har haft två Alaska, men den Bergans Powerframe 2800 som jag har nu är enormt mycket bättre.

Re: På tiden att den lades ned

Boludo; sa:
pal2; sa:

Peter P.
Först försvann den från utvecklingsavdelningen, för minst tio år sedan, och nu är den äntligen borta från sortimentet. Ärligt, det var nog en bra säck när den kom, men de sista åren var den rejält omodern. Jag har haft två Alaska, men den Bergans Powerframe 2800 som jag har nu är enormt mycket bättre.
Precis som du säger så har utvecklingen stått still länge. Och som det diskuteras i en annan tråd, varför blir ryggorna bara tyngre. Efter så många år borde utvecklingen ha lett till en Alaska på betydligt lägre vikt. Bergans är säkert bra (har provat den större i affär) men 200 gram mindre bara gör inte att jag pensionerar en rygga som sitter som gjuten på min rygg.

Snyft.

Peter P.

Liknande trådar