Första gången med inReach Mini

Hej,

Vet inte om detta är den mest passande forumkategorien, då jag ska göra en blandning mellan att vandra och övernatta i skogen. Jag ska inte gå så långt och ha ett läger på lämpligt ställe.

Jag kommer att använda mig av satellitnavigering (inReach Mini 2) för första gången, under turen... Bara för att prova och lära mig den. Egentligen behöver jag den inte då jag kommer vara så pass nära bebyggelse med mobiltäckning. Men jag vill gärna prova ut inReach inför kommande längre vandringar.

Nu undrar jag om andra här som har använt inReach Mini, eller liknande, har några nybörjartips till mig som använder en sån för första gången? Vad är bra att tänka på? Tips och trix som man kanske inte tänker på första gången? Och liknande.

Jag har gjort en "bana" med Garmins mobilapp som jag också hittar i själva inReach, som jag kommer navigera efter.

Har också tänkt prova meddelandefunktionerna, och se hur/om andra där hemma kan följa mig på datorn när jag gör vandringen.

Tack på förhand
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.