Förslag på smidiga snöglasögon?

Hej!
Har sökt efter ett par behändiga snöglasögon som tar liten plats så att jag kan ha dem i en bröstficka. Verkar dock bara finnas stora otympliga gjorda för utförsåkning med hjälm. Jag har testat försvarets gamla vikbara, gillar idén men de håller ej måttet. Finns det några på marknaden?

/Isac

Jag råkar äga ett par uråldriga glaciärglasögon av klassisk rund modell, som viks ihop till ett minimalt platt paket och som jag trivs så bra med att de får följa med på allt möjligt inkl. utförsåkning. Modellen finns tydligen fortfarande att köpa (mina gamla har ett gummiband runt huvudet, oumbärligt IMHO, men det går ju att fixa själv).

Det finns snarlika modeller med polariserade, utbytbara eller fotokromatiska linser, men det är ju frågan om pengar vs bedömt behov.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Bilagor

• Glasses1.jpg
    Glasses1.jpg
    32 KB · Visningar: 700

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips