Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förslag på neck knife?
- Trådstartare Cryfish
- Start datum
Jag har både en Enzo necker med paracord och en WM1. Wm1 är helt klart en rejälare kniv i väldigt smidigt format. Bladet fungerar också bättre till fler sysslor jämfört med Neckern.
VG10 stålet i WM1 håller skärpan mycket bättre. Täljer trä som varmt smör!
Enzo necker har ju ett tunnare blad och känns lite klenare. Funkar dock fin fint till en massa saker och går att få otroligt vasst. Jag köpte bara bladet och lindade det med paracord så den jag har är inte så bekväm att tälja med.
Hoppas jag hjälpt dig lite att hitta din kniv.
VG10 stålet i WM1 håller skärpan mycket bättre. Täljer trä som varmt smör!
Enzo necker har ju ett tunnare blad och känns lite klenare. Funkar dock fin fint till en massa saker och går att få otroligt vasst. Jag köpte bara bladet och lindade det med paracord så den jag har är inte så bekväm att tälja med.
Hoppas jag hjälpt dig lite att hitta din kniv.
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Du vill ha en liten, hudvänlig, lätt fastbladare.
Till halsbandskniv har jag brukat en IKEA skalkniv med tunt blad, den väger minimalt. Ett mjukt skinnfodral där fingerskyddet på skaftet får agera hållare i ett hål i slidan gör att den inte ramlar ur. Plastskaftet är inte kallt under skjortan.
go tur
go tur
Jag har en WM1 och gillar den. Har storlek 10 när det gäller handskar och tycker inte att handtagets storlek eller utformning är något problem. Visst, inte lika skönt som på en större kniv men funkar bra med tanke på vad det är för typ av kniv.
Har inte testat Enzo Necker så jag kan tyvärr inte jämföra.
Har inte testat Enzo Necker så jag kan tyvärr inte jämföra.
Söker tips på en liten smidig neck knife
Tanken är en liten smidig fastbladare att ha till mindre turer tex plocka svamp, tälja en grillpinne mm.
Alltså en kniv att lätt kunna ta med när min casström no 10 stannar hemma.
har kikat på både enzo necker och wm1
Mora of Sweden, Eldris: http://outdoornyheter.morakniv.se/
Cold steel Pendleton Mini Hunter
https://www.lamnia.com/sv/p/63/knivar-och-fallknivar/knivar/cold-steel-pendleton-mini-hunter#
Fans tidigare på xxl mycket billigare, 495 tror jag det var.
Jag köpte min där på en av deras reor.
Vissa av deras butiker kan ha kvar den.
https://www.lamnia.com/sv/p/63/knivar-och-fallknivar/knivar/cold-steel-pendleton-mini-hunter#
Fans tidigare på xxl mycket billigare, 495 tror jag det var.
Jag köpte min där på en av deras reor.
Vissa av deras butiker kan ha kvar den.
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg