Samma frusna fötter
Hej!
Jag upplever samma problem som dig med mina fötter (och händer). Jag håller med i förra inlägget angående rätt rymd i skorna. Min lösning har varit att beställa kängor från Lundhags med löstagbar ylleinnerfoder, jag har köpt 1,5-2 nr större skor för att även få plats med tjocksockar och yllestrumpor. Dessa använder jag från runt 0 och kallare (ner mot -40 fungerar det bra). Du kan beställa om du vill att de ska passa skidor eller om du ska ha dessa att gå med. När jag är ute på flerdagsturer vintertid använder jag en plastpåse som fuktspärr på innerstrumpan för att slippa väta ner yllesocka och filtfoder.
Ett ytterligare alternativ (billigare och klumpigare) är att välja ett par "jättetjocka" Kamik eller Sorel, med tjocka löstagara innerskor (och jättetjock sula), liknande lundhags. Dessa använder jag själv när jag ska röra mig mindre eftersom dessa är klumpigare.
Tänk också på att du totalt sett är rätt klädd, fotvrister, ben, handleder, huvud etc. områden där kroppen gör av med mycket värme. Som du säkert vet är händer och fötter bland det första som kroppen "väljer" bort om kroppen som helhet blir kall.
Lycka till med skovalet.