Föräldraledig i Västerås under perioden jan - aug 2008

Hallo

Det är min tur att vara hemma med vår son från 7 januari till sista augusti och bor i Västerås på Norra Gryta.

Undrar om det finns fler som är hemma då och om vi kanske kan göra vandra sällskap.
Att komma ut och hitta saker att syssels'tta dagarna med....


Daniel
 
Ingen

Hur är det ställt med friluftsintresset i Västerås?

Är jag verkligen helt ensam med friluftsintresse som ska vara föräldraledig.

Jag som såg framför mig någon att gå en promenad med, stanna, grilla korv och dricka varm cholkad. Åka pulka i någon lite backe mm. Allt man nu kan tänkas göra med små barn...


Hör av dig om du går i samma tankar.

/Daniel och Malte
 
Hej Daniel

Tror någ att det finns ett stort intresse i Vås. På Björnön brukar det vara fullproppat i backen och vid brasorna. Jag brukar också åka långfärdsskridkor runt Björnön, med grabben sittande bak, endera på ryggen eller på en snowracer. Det är nog bara lite svårt att få kontakt med folk på forumet.

Min grabb är nu 5 år, jag antar att din är lite yngre. Själv söker jag någon för utförsåkning, vill åka till en fjällstuga med riktig snö och snölekar.

/LA
 
Rönnby

Hej Daniel!

Jag är hemma med min son Filip på 16 månader till slutet av februari. Jag är ofta ute i skogen mellan Gryta och Rönnby tillsammans med Filip och vår hund. Det kunde vara trevligt att göra sällskap någon gång och ta med lite fika! Hör av dig om du vill!

/Pia
 
På väg till Västerås

Hej Daniel och Pia

Jag och min fru kommer att under våren flytta till Västerås med våra två (små) grabbar och vi är intresserade att lära känna friluftslivet i Västerås.
Hör gärna av er

/Tomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.