flugor hit.. flugor dit..

nu tröttnar jag snart.. jag lockas i i en massa trådar om fors"flugor" och "flugor" i munnen i den vilda förhoppningen att det numera utdöda fiskeforumet vaknat till liv igen.. men icke.. stendött.. sen dessutom har en av mina linor krackelerat bort all hjälp..
 
då va det inte bara jag då

flugor i munnen trodde jag garanterar var fiskerelaterad... men icke! Nåja laddar för en repa i ljusnan för lite harr... får se om det blir skitfiske eller inte.

Ska köra ett test med att bara ha med 4 eller 5 flugmönster (lite olika färgvariationer dock). Har insett att jag har massor av fina flugor som alldrig dragit fisk. inte säkert att det är flugans fel :)

BZ/
 
flugor i munnen trodde jag garanterar var fiskerelaterad... men icke! Nåja laddar för en repa i ljusnan för lite harr... får se om det blir skitfiske eller inte.

Ska köra ett test med att bara ha med 4 eller 5 flugmönster (lite olika färgvariationer dock). Har insett att jag har massor av fina flugor som alldrig dragit fisk. inte säkert att det är flugans fel :)

BZ/

vilka har du valt?

dom jag använder i 9 av 10 fall..

danica
rackelhane
husmask
e12

ev. caddis.. men sällan andra
 
Jag har full förståelse på frustrationen, har dessutom funderat på att kliva av utsidan.se pga nivån.
Det är lite för många inlägg av nivån "Om jag är bajsnödig, vad skall jag göra då?".

Var det inte förra året det var en fundering om hur långt det var mellan toaletterna längs Kungsleden? Men, den som inte frågar, får inte veta! ;)
 
det blir rundgång i alla forum för eller senare, det finns bara en vis mängd frågor att utreda.. det i sig är inget negativt, det tillkommer nya människor och andra faller ifrån.. som livet självt
 
Klokt svar Patric! Kolla tidskriftshyllorna, mest årsmodellsuppdateringar av samma koncept... Hemma-tidningarna varvar renoveringstips badrum/kök/uteplats, tidningar för folk "i väntans tider" torde man ju kunna köra copy-paste på konceptet efter ca 9 månader för då köper de inte såna tidningar på ett tag igen, ja... Nån gång måste man ju dessutom få vara ny och oinvigd i något ämne!
 
de vanligaste

vilka har du valt?

dom jag använder i 9 av 10 fall..

danica
rackelhane
husmask
e12

ev. caddis.. men sällan andra

Klinkhammer parachute
Superpuppa
E12
Husmask
Knott
Montana
hempulad sländlarv....

Klinkhammern är den torris som helt klart gett mig mest fisk. Harr har jag mest fått på knotten (liten svart ful sak som inte ser mycket ut för världen)

Montanan brukar få sig försök när allt annat skitigt sig

BZ/
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pellepaltnacke Namn på flugor Fiske 10
Belyos Stl. på flugor? Fiske 5
Belyos Flugor och drag!! Fiske 7
MagnusEnbom Flugfiske tips ang. Plats Fiske 0
bombom Flugor på nätet! Fiske 12
samme83 Flugor för Tyttbo? Fiske 1
fiskedagbok.se Fina flugor! Fiske 6
Per_75 Flugor i rinnande vatten runt grövelsjön Fiske 6
sauber flugor vid denna tid på året? Fiske 1
Raskesven Impregnering av flugor? Fiske 5
Raskesven Flugor & drag för Laisälven Fiske 2
Graip Etiska flugor Fiske 48
M.Gustavsson Bra, billiga flugor Fiske 5
Flugor för kvarnsjön Fiske 1
Jönke Flugor på sydkusten? Fiske 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.