Flugfiske i närheten av Stockholm

Jag gillar att fiska rengbåge i sjöarna i Bergslagen. Om nu denna grova definition ger nått.

Jag bor i Sthlm och letar efter små trevliga sjöar med regnbåge. Några förlag på inte allt för långt håll.

Tack på förhand!

Niklas

Fyrväpplingen

Prova Fyrväpplingen. Sök på nätet så hittar du dit. Stockholms flugfiskeklubb har också en sjö söder om stan. Tydligen är det fullt med medlemmar, men när jag ställde mig på kö så tog det ett år att få gå med (då tackade jag iofs nej för jag var med i en annan klubb). Sedan finns det en sjö ute på Ingarö eller Värmdö. Gå till Berras eller någon annan butik så kan de berättar hur du åker dit.

Köp boken "Ädelfiske i Stockholm" av Nicolas Jändel. Den har många bra tips.

Peppe

Ps. Men bor du i Stockholm så borde du väl ta fram flytringen och åka ut på Ingarö, Gålö eller Djurgården och ta en havsöring på fluga?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bågesjöar

Varför inte prova:
Sandasjön - Vid Hellasgården
Örsjön - Norr om Arlanda
Stenbrottet - Stenhamra, Ekerö
Hävsjön - Närtuna, Norrut
Mellansjön, Kvarnsjön, Värmdö

Mer info på nätet om de flesta

Tight lines!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar