Fler än jag??

Nu är det snart dax för mig att dra till fjälls! En vecka tidigare än jag planerat från början. Ska solovandra från Staloluokta till Saltoluokta via Alkavagge, Mikkastugan, Snavvavagge, Rapadalen och Kungsleden, mellan den 19 och 30/8, se kartor på http://w1.855.telia.com/~u85511943/ - rubrik "Sarek 03". Är jag ensam i trakterna då, eller är det några andra från forumet som är ute och rör på sig, samtidigt som jag, i de trakterna? Det är alltid kul att stöta på någon annan "Utsidare" i vildmarken (IRL). Skriv en rad här i så fall eller maila till mig. :)
Trots att jag vandrar solo så söker jag efter någon/några som ska gå "bakvägen" från Rapadalen (vid Vassjajåkåtj) upp till Skierfe, som jag kan hänga på. (om jag inte hittar någon tar jag det säkra före det osäkra och går Rapadalen ner och tar båten till Aktse och sedan därifrån upp till Skierfe).
Slutligen tar jag gärna emot rapporter från Padjelanta och Sarek, om vattensituationen, från nyss hemkomna vandrare.
Tackar på förhand!:)
///Claes

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vattensituationen

Hej!
Jag kom hem i Söndags från en 14-dagars tur i Sarek.
Det var lite vatten i jokkarna när jag var uppe.
Den väg som du har valt att gå är det normalt inga problem med vaden förutom kanske Alep Sarvesjåkkå vid Alkajaure. Vassjajåkkarna i Rapadalen kan ju vara lite kinkiga ifall det har regnat mycket men som sagt det är en lätt rutt med tanke på vaden.
Ang. snöbryggan över Tjågnårisjåkkåtj så vet jag inte om den är kvar men jag tror att det finns en tråd här på forumet om den.
Bakvägen till Skierfe gick jag för några år sen och det var fin och lättvandrad väg. Mycket bättre än att gå nere i björkskogen i Rapadalen.
Ha en bra tur.

Christer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips