• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandringsvän

Jag är intresserad av det mesta. Är dock fattig och billös student, men vilja ;) Jag har ej varit i Tiveden.
 
Hej!

Jag bor i Köping och skulle gärna vara med på äventyr =). Har tyvärr inte så stor erfarenhet av fjällvandring, men då är ju sällskap att föredra framför ensamheten!
 
Hallå Johan,

läste just din efterlysning av vandrarkompis. Jag har också planer, ganska vaga ännu men ändå planer, på fjällen någon gång under sommarhalvåret. Köpte nya skalbyxor härom dagen och riktigt känner hur dom drar i benen och vill ut på långtur varje gång de åker på! Hm.

Gick Padjelantaleden för några år sedan och insåg hur självklart det var att livet måste innehålla sånt. I övrigt är jag ute så mycket det bara går hemomkring (för närvarande skåne o blekinge så det är ju en bit från örebro).

Ska jobba på Stenshuvud Nationalpark (österlen) i sommar men maj, augusti eller september skulle nog passa bra.

Hör gärna av dej med dina planer. Jag är öppen för det mesta!

Fridens,
AnnaCharlotta
 
Fransila; sa:
Kinnekunneleden tycker jag låter som ett bra förslag! Hänger du på? Annars ska jag upp till Ammarnäs för att gå på tur över påsk! Men nästan vad som helst i friluftsväg är av intresse! Några förslag?

Hur är Kinnekulleleden? I påsk, vad underbart. Själv är jag "tyvärr" upptagen dykkurser i Påsk. Du måste berätta hur det var när du kommer hem.
 
johnny76; sa:
Nja jag har varit i Sarek en gång tidigare, åkte då till Ritsem med buss vidare med båt och så gick vi till Saltoloukta. Tanken är denna gång att ta en annan rutt.

Några förslag ?

Jag håller på att läsa in mig på lederna. Har du gått i Padjelanta? Det verkar otroligt vacker där.
 
skogstösen; sa:
Hej!

Jag bor i Köping och skulle gärna vara med på äventyr =). Har tyvärr inte så stor erfarenhet av fjällvandring, men då är ju sällskap att föredra framför ensamheten!

Hej!

Ett äventyr varje helg är mitt måtto ;) Just denna helg drog jag den korta stickan och det ser ut som jag får städa. En liten tur nu på vårkanten i Tiveden eller liknande? Det verkar vara några stycken här som vill hitta på något.
 
AnnaCharlotta; sa:
Hallå Johan,

läste just din efterlysning av vandrarkompis. Jag har också planer, ganska vaga ännu men ändå planer, på fjällen någon gång under sommarhalvåret. Köpte nya skalbyxor härom dagen och riktigt känner hur dom drar i benen och vill ut på långtur varje gång de åker på! Hm.

Gick Padjelantaleden för några år sedan och insåg hur självklart det var att livet måste innehålla sånt. I övrigt är jag ute så mycket det bara går hemomkring (för närvarande skåne o blekinge så det är ju en bit från örebro).

Ska jobba på Stenshuvud Nationalpark (österlen) i sommar men maj, augusti eller september skulle nog passa bra.

Hör gärna av dej med dina planer. Jag är öppen för det mesta!

Fridens,
AnnaCharlotta

Hehe, så byxorna vill ut och gå? ;) Padjelanta lockar verkligen. Skicka gärna ett mail och berätta om hur det var. Jobba för naturvårdsverket. Vad spännande.
 
--------------------------------------------------------------------------------
johnny76 (Johnny Slätt) skrev:
Nja jag har varit i Sarek en gång tidigare, åkte då till Ritsem med buss vidare med båt och så gick vi till Saltoloukta. Tanken är denna gång att ta en annan rutt.

Några förslag ?
--------------------------------------------------------------------------------


Jag håller på att läsa in mig på lederna. Har du gått i Padjelanta? Det verkar otroligt vacker där.


Visst verkar det vackert, men jag tror att det är viktigt att man väljer rätt period om man ska gå där då det är förhållandevis platt och kan vara massor av mygg, men visst är det en god tanke. Vidare ska det finnas bastu anläggningar där, vilket kanske är värt att titta in på.

/Johnny
 
Liten i allt stort

Hmm. Padjelanta var...vidunderligt. Det var allt på en gång samtidigt som det egentligten inte var nånting. Eller, nånting låter lite banalt kanske. Naturen är väl allt. Bara sådär rakt av.
Det var stort och litet och det var vackert och fult. Enkelt och svårt (skulle kunna hålla på i evighet...)Tittar på fotona med jämna mellanrum för att återframkalla känslan av att jag, trots allt som händer runt mej just, är en liten del av en stor och lång kjedja av tillfälligheter i en stor värld.

Byxorna har förresten fått sej en om gång i helgen :) Men det är såklart aldrig nog. Har just bokat in mej på skidsemester till Österrike så jag åker på fredag och är iväg en vecka framöver. I går hade det tydligen varit riktigt vårväder med sol och värme där nere. Som upplagt för kraschlandning och jakt på fräknar i lössnön!

Vi hörs!
Charlotta
 
Johan

Johan!

Var inne och kollade på dina bilder och lite annat och jag måste bara fråga; är du någon slags dykinstruktör eller nåt? I så fall har jag en utmaning åt dej...
Maila!

AnnaCharlotta
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.