• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandring v37 + Pyreneerna v38

Hej!

Söker vandringskompisar till både:

en fjällvandring i Sverige (v37), min tanke är Abisko – Nikkaluokta och förhoppningsvis bestigning av Kebenekaise. Ca 7 dagar och sova i STF stugor. Är även öppen för att avvika från Kungsleden om du har erfaranhet av det och då ev. tältning.

Veckan efter (v38) vill jag vandra i Pyreneerna, här har jag inte kommit så lång gällande rutt, men kan bestämmas gemensamt. Är även här öppen för tältning, men annars bo i hyttor samt i mindre byar för att kunna äta av den goda maten.

Hälsningar
Tomas
 
Hej jag är sugen på att följa med v37 för då har jag jobbat klart för sommaren och augusti.
Jag har erfarenhet av att vandra men inte så långt norr ut, hur pass kallt blir det på dagar och nätter? Min sovsäcks komforttemp är på -1grader så jag vet inte om den pallar det? Iofs kan man köpa en Liner till sovsäcken och även sova i underställ sockor och mössa om inget annat.
Du får gärna höra av dig om det fortfarande aktuellt eller om du inte tycker jag är för grön.
Men jag gillar utmaningar ska det sägas.
 
Hej Jakob!

Kul att du vill hänga på! Precis börjat kolla lite vad jag ska ha med mig och så. Jag har en tur/retur flygning ARN-Kiruna bokad 4 Sep anländer ca 13 och då kan man ta buss direkt från flygfält till Abisko och börja vandra redan samma dag. Återresa Kiruna-Sthlm kvällen sön 12 sep. Buss Nikkaluokta-Kiruna eftermiddag

Min tanke var att inte tälta i första hand utan bo i STF stugorna samt i Kebnekaises fjällstation. Det är min första fjällvandring men har vandrat ganska mycket tidigare och även bott i tält, men är öppen för det om vädret inte blir alltför kämpigt.

Vill gärna ta mig upp på Kebnekaise, så vill gärna ha några extra dagar till det om vädret är dåligt. Om jag förstått det rätt tar det 4-5 dagar mellan Abisko och Kebnekaise, men man kanske kan hinna med en avstickare från leden om vädret tillåter. Om man startar från Abisko under lördagen eller söndag borde man kunna knata upp på Kebnekaise fre och/eller lördag 10-11 Sep. Vad tror du om detta upplägg?

Häls Tomas
 
Det låter rätt intressant, måste återkomma om någon dag när jag ser hur det ser ut. Tänkte på om du hade tänkt att bara sova i fjällstuga så kan man skippa tältet helt och få ner vikten avsevärt.
 
Late information

Hej,

I'm from Spain, I read your text, and I know it's too late, but I inform you that exist a long path crossing spanish pyrinees called "GR-11", it cross all mountains between Mediterraneum and atlantic.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
IngeNilsson Fjällvandring sommar 2015 Reskompis 0
FiskarN_ Fjällvandring i 3 första veckorna i September Reskompis 0
kanis Sällskap fjällvandring cirka vecka 28-32? Reskompis 14
belone1 Reskompis för fjällvandring Reskompis 0
hamrin fjällvandring aug/sept Reskompis 0
istoffe Fjällvandring i juli Reskompis 4
defrgt55 En veckas fjällvandring någon? Reskompis 10
Joakim Ambrosson Sommaren, fjällvandring? Reskompis 3
Joakim Ambrosson Fjällvandring Reskompis 1
FrankP Fjällvandring i sommar Reskompis 2
jnn79 Fjällvandring i Sarek Reskompis 0
Mattias O Fjällvandring v 37 Reskompis 0
halmstadpatrik Fjällvandring V31 Reskompis 7
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
odegaarden Fjällvandring 15-21 augusti Reskompis 1
Are Fjällvandring v. 37 eller 38 Reskompis 0
ilisen Fjällvandring 13-19 augusti Reskompis 8
solvindvatten Fjällvandring början aug Reskompis 0
whoisbob Fjällvandring, 13-23 juli Reskompis 2
Adam22 Fjällvandring Abisko-Kebne-Nikkaluokta Reskompis 2
ilisen Fjällvandring 13/8-18/8. Reskompis 0
Fredrik0901 Fjällvandring i Augusti/September !! Reskompis 3
d_skold Fjällvandring v 36 Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
hbg Fjällvandring v39? Reskompis 1
MagnusXl Sällskap till Fjällvandring v 32-33 Reskompis 0
AndersOleander Fjällvandring i slutet av Augusti, början av September Reskompis 0
adonis Fjällvandring någon? Reskompis 1
zxcvbn Fjällvandring v.30 Reskompis 0
yogi_doo Fjällvandring Klimpfjäll(Sv) -> Norge; ~ Aug 15 - 30 Reskompis 0
cjonsson Fjällvandring i Norge 20-25/26 aug ??? Reskompis 0
sunenilsen Fjällvandring kring Sylarna i sommar! Intresserad? Reskompis 0
Fjällvandring vecka 34. Reskompis 0
Resekompis för fjällvandring i Jämtland/Sylarna. Reskompis 0
fjällvandring i juli/augusti Reskompis 0
Fjällvandring/kajak i juli Reskompis 0
gvali pyreneerna i sommar Reskompis 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.