Ja, kanske, men behöver ju inte vara så precist östligt om aktse, men den där stigen ligger ju lämpligt till om man har bilen vid sitoälvsbron och vill upp dit nånstans. Ser ut som åtminstone 1 vad om han kom där söderifrån. Nåt kan hänt där om det var mycket vatten.Han kanske hittades uppe på Nuortoajvásj?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällvandrare död i Ultevis naturreservat i Jokkmokk kommun
- Trådstartare Niblet
- Start datum
Jag tror inte vägen upp till Sitoälvbron från kraftverket är öppen den här tiden på åretJa, kanske, men behöver ju inte vara så precist östligt om aktse, men den där stigen ligger ju lämpligt till om man har bilen vid sitoälvsbron och vill upp dit nånstans. Ser ut som åtminstone 1 vad om han kom där söderifrån. Nåt kan hänt där om det var mycket vatten.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag såg nu på kartan att det kalfjäll som ligger öster om Aktse ligger utanför Ultevis naturreservat. Gränsen går där fjällbjörkskogen börjar. Men det hävdas att han hittades på kalfjäll.
Men till fots går det att följa vägen.Jag tror inte vägen upp till Sitoälvbron från kraftverket är öppen den här tiden på året
Riktigt, till fots eller cykel men det är en bit. Närmast man kommande bil är nog kraftverket den här tiden på året.Men till fots går det att följa vägen.
Det stämmer det var på fjället enligt Viktor Karlsson, Polisen. (Inte i skogen.) Om man någonsin får ett svar vad som hände kommer det säkert att ta många veckor.Han kanske hittades uppe på Nuortoajvásj?
Men om det var uppe på Nuortoajvásj var det utanför Ultevis naturreservat.Det stämmer det var på fjället enligt Viktor Karlsson, Polisen. (Inte i skogen.) Om man någonsin får ett svar vad som hände kommer det säkert att ta många veckor.
Var uppgiften om naturreservatet kommer vet inte jag.Om man tittar på minkarta i förstoring så ser man att delar av fjället går in i narurreservatet,Var exakt det var vet bara polisen ,fjällräddningen och besättningern på helikoptern. Jag känner djupt med familjen och avslutar mitt deltagande i den här tråden.Men om det var uppe på Nuortoajvásj var det utanför Ultevis naturreservat.
Hi,
I'm a long time reader here, but never posted something. This was today on the news here in Belgium, so I want to inform everyone here about what is know about the deceased guy. It seemed that he got caught in a blizzard, got injured (maybe frostbite or hypothermia, they mentioned wet feet) and started his trip to his car which was parked 15 km away. He never made it and collapsed 2 km from where he flagged for help with his Inreach. He send a last message to his friend, which you can see here (in dutch) . His tent seems to be a Six moon designs Lunar Solo, which already took a beating as you can see in his last message. He also has a YT channel . May he rest in peace.
I'm a long time reader here, but never posted something. This was today on the news here in Belgium, so I want to inform everyone here about what is know about the deceased guy. It seemed that he got caught in a blizzard, got injured (maybe frostbite or hypothermia, they mentioned wet feet) and started his trip to his car which was parked 15 km away. He never made it and collapsed 2 km from where he flagged for help with his Inreach. He send a last message to his friend, which you can see here (in dutch) . His tent seems to be a Six moon designs Lunar Solo, which already took a beating as you can see in his last message. He also has a YT channel . May he rest in peace.
Så himla ledsamt. 
Det hemska är att händelseförloppet kan gå så pass fort, att man knappt ges en chans där ute i naturen.
Det hemska är att händelseförloppet kan gå så pass fort, att man knappt ges en chans där ute i naturen.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg