Länk till den finns i den belgiske skribentens inlägg, men enligt senare inlägg i tråden är den nu borttagen. Full förståelse.Detta filmklipp har inte jag sett. Var fann du det?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällvandrare död i Ultevis naturreservat i Jokkmokk kommun
- Trådstartare Niblet
- Start datum
Omänskligt diskutera det.
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Jag håller inte med.Omänskligt diskutera det.
Om man kan dra lärdomar vad som gick fel under en tragisk händelse så andra undviker att råka ut för liknande tragedier så tycker jag personligen inte att man ska undvika tala om fallet.
Anarisolyckan som nämnts tidigare i tråden medförde tex att Fjäll säkerhetsrådet bildades, Fjällräddningen fick mera resurser, leder drogs om, vindskydd byggdes, nödtelefoner sattes upp, vissa vägar bommas på vintern osv.
Anarisolyckan – Wikipedia
Vill vi vara utan det med för att vi valde att inte prata om det ?
Senast ändrad:
En person har omkommit i en olycka. Fjällräddningen kunde inte rädda personen pga dåligt väder.Jag håller inte med.
Om man kan dra lärdomar vad som gick fel under en tragisk händelse så andra undviker att råka ut för liknande tragedier så tycker jag personligen inte att man ska undvika tala om fallet.
Anarisolyckan som nämnts tidigare i tråden medförde tex att Fjäll säkerhetsrådet bildades, Fjällräddningen fick mera resurser, leder drogs om, vindskydd byggdes, nödtelefoner sattes upp, vissa vägar bommas på vintern osv.
Anarisolyckan – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Vill vi vara utan det med för att vi valde att inte prata om det ?
Det tragiska inträffade och orsaken kan diskuteras, vilket skett.
Nog kan det dras lärdomar, om man vill det. Kanske i en ny tråd?
Läste precis i kommentarsfältet på en av Storm de Beuls videor på YouTube att Storm hade Utsidanmedlemen Erik Normark som en av sina stora inspirationskällor. Storm skrev också att det var tack vare Eriks YouTubevideor som Storm beslutade sig för att vandra i Sverige.
Jag skall begära ut polisutredningen när den är klar. Jag kommer att skriva om det här.Tråden är lite svårläst svårt att veta vilka av de länkade tidningsartiklarna som är mer relevanta.
Vore värdefullt om någon kan sammanfatta polisutredningen när den är klar.
Thure
För den som är intresserad skriver Storm de Beuls mor en del om sin son i kommentarsfälten till Storms YouTubevideor under användarnamnet @stormlies115 . Framförallt i kommentarerna till Storms sista film.
Nu finns en Wikipedia-artikel på tyska om Storm.
de.wikipedia.org
Storm De Beul – Wikipedia

Erfroren im Schnee - YouTuber Storm De Beul (22): „Am Ende wird er in der Kälte Panik bekommen haben“ - WELT
Storm De Beul zelebrierte auf YouTube die Einsamkeit in der Natur. Am Ende starb er mit 22 Jahren allein in einem Schneesturm in Lappland. Weshalb drei Jahre Erfahrung mit dem Überleben im Wald nicht ausreichten, um die Katastrophe zu verhindern, verrät ein Survival-Trainer.
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg