Fjällräven Pak5

Kollat på hemsidan,men just tältet på 1,8kg med GT-absid jag var intresserad av verkar det inte finnas info om.Nån som vet mer?
Synd Stockholm och Vildmarksmässan ligger så himla avsides för mej!Tältstaden hade varit ett eldorado,kanske.
Ser fram emot era (eventuella??) rapporter om prylarna,och speciellt tälten.
 
Det verkar som om de har droppat tältet ur PAK5-konceptet. När vi var på besök hos dem hade de inte heller något tält att visa upp.

Så här såg det ut på bild:
foto_fjallraven_pak5_talt-777768.jpg


(Som en parentes hade inte heller Haglöfs några tält att visa när vi hälsade på dem. De ska sluta göra tält. )
 
Tältet fanns inte med på Vildmarksmässan idag. Däremot klämde och kände jag på regnjackan och den verkade mycket bra. Utpriset hamnar tyvärr på strax under 2.000 kr - så jag åkte till Playground istället och köpte en Marmot Essence för 900:- på rea : )
 
Hade dom inte ett grönt tält som var mycket likt det blåa på bilden.... det på mässan såg iaf lite för lågt och långsmalt ut för min smak...

/Thomas
 
Mailade FJ och frågade dom om tältet, då även jag är nyfiken på det. Fick svar innan helgen:

"Hej Joakim!

Vi har tyvärr plockat bort tältet ur vår produktion.
De andra produkterna i PAK5 blev tillverkade. Nästa vår få vi se om det blir någon tillverkning.

Med vänlig hälsning/Best regards

FJÄLLRÄVEN* Int."

Vi får hoppas att det kommer i produktion nästa vår då.....

//Jocke
 
Jag måste lägga mig i lite... har Fjällräven något att hämta i denna kategori tro? Hur många lättviktstält finns det? Nu vet jag ju inte deras specifikation gällande dukar mm, men HB är ju oerhört populära..

Kategorin kläder (UL och annat) tror jag att Fjällräven har mer kraft att slå i, då de är välkända för prestanda, komfort och hållbarhet.

Jag tror inte Fjällräven kommer lansera något tält i lätta kategorin och tror att dom kommer följa Haglöfs exempel och koncentrera sig på det dom är bäst på, kläder.

HB har för stor marknadsandel och har för god renomée för att det ska funka.. "This place aint big enough for both of us...)

// Jocke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.