Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällräven börjar med Gortex
- Trådstartare Datpsu
- Start datum
Jag har ett trelagers Fjällräven-ställ med Gore-Tex. Den är med stor marginal över 10 år gammal.
Så nu kommer de tillbaka. De har varit borta ett antal år, men nu när det finns PFAS fri Gore-Tex.
Prispunkten är hög. Jag tvivlar på att jag kommer att inhandla någon denna gång. Framtiden får utvisa om det är för dyrt.
Så nu kommer de tillbaka. De har varit borta ett antal år, men nu när det finns PFAS fri Gore-Tex.
Prispunkten är hög. Jag tvivlar på att jag kommer att inhandla någon denna gång. Framtiden får utvisa om det är för dyrt.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tack för info. Det visste jag inte.Jag har ett trelagers Fjällräven-ställ med Gore-Tex. Den är med stor marginal över 10 år gammal.
Prispunkten är hög. Jag tvivlar på att jag kommer att inhandla någon denna gång. Framtiden får utvisa om det är för dyrt.![]()
Pfas fria utomhuskläder ska inte marknadsföras som regnkläder de Fungerar inte mer än i duggregn och vindskydd.
Goretex har stora problem med kvalitet då de ökat andningsförmågan och minskat skikt tjockleken läcker och spricker och delaminerar på ytan med bubblor och sträcker sig på ytan ser ut som 20 års slitage efter några veckors användning.
Gortex har även problem med foder till kängor där de bubblar sig av endast fukt från fotsvett och håller max 5 år eller max 50-100 mil. innan läckage.
Goretex har stora problem med kvalitet då de ökat andningsförmågan och minskat skikt tjockleken läcker och spricker och delaminerar på ytan med bubblor och sträcker sig på ytan ser ut som 20 års slitage efter några veckors användning.
Gortex har även problem med foder till kängor där de bubblar sig av endast fukt från fotsvett och håller max 5 år eller max 50-100 mil. innan läckage.
Priset på Keb GTX är ju bara 500 kr högre än ordinarie var på Keb Eco-shell så prismässigt är det samma nivå som innan. Dock så blir det ju lättare med jämförelser nu när det är samma material som andra jackor.Nu börjar Fjällräven med Gortex i skalkläder.
Frågan är hur försäljningen kommer att gå med priser mellan 7500-10500 kr?
Finns ju Gortex alternativ till mycket lägre priser.
Fjällräven - KEB GTX JACKET M | Naturkompaniet
Fjällräven - KEB GTX JACKET M ✓ Köp online ✓ Fri frakt över 595 kr ✓ Fri Retur ✓

Fjällräven - KEB ECO-SHELL JACKET M | Naturkompaniet
Fjällräven - KEB ECO-SHELL JACKET M ✓ Köp online ✓ Fri frakt över 595 kr ✓ Fri Retur ✓

Inget nytt, de hade GTX i sina regnkläder redan förra millenniet.Nu börjar Fjällräven med Gortex i skalkläder.
Frågan är hur försäljningen kommer att gå med priser mellan 7500-10500 kr?
Finns ju Gortex alternativ till mycket lägre priser.
I och med att man tagit bort pfas så är det väl lika miljövänligt som eco-shell och då kan man ju likarna byta.Tycker det är märkligt att de tar upp det igen, för inte har väl gtx blivit helt rumsrent igen efter miljöproblemen med det, även om de ändrat ingredienserna lite?
Var är det i eco-shell då?I och med att man tagit bort pfas så är det väl lika miljövänligt som eco-shell och då kan man ju likarna byta.
Haglöfs har nån variant (LIM) i en del kläder. Jag har ett par såna byxor som jag tycker är helt ok för priset, men det är inte gtx-varianten.
eco-shell verkar vara framtaget av Fjällräven själva 2009 som ett miljövänligare alternativ.Var är det i eco-shell då?
Haglöfs har nån variant (LIM) i en del kläder. Jag har ett par såna byxor som jag tycker är helt ok för priset, men det är inte gtx-varianten.
Du menar bara 2500 kr.Priset på Keb GTX är ju bara 500 kr högre än ordinarie var på Keb Eco-shell så prismässigt är det samma nivå som innan. Dock så blir det ju lättare med jämförelser nu när det är samma material som andra jackor.
vsFjällräven - KEB GTX JACKET M | Naturkompaniet
Fjällräven - KEB GTX JACKET M ✓ Köp online ✓ Fri frakt över 595 kr ✓ Fri Retur ✓www.naturkompaniet.se
Fjällräven - KEB ECO-SHELL JACKET M | Naturkompaniet
Fjällräven - KEB ECO-SHELL JACKET M ✓ Köp online ✓ Fri frakt över 595 kr ✓ Fri Retur ✓www.naturkompaniet.se
Liknande trådar
- Svar
- 22
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 43
- Visningar
- 7 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar