Fjällmark Arctica ryggsäck - Synpunkter

Tjaaa, du kan ju roa dig med sökfunktionen.
Visst är jag dryg som säger så, men det finns redan ett stort antal trådar om Fjällmark som märke.

Utan att ha provat dessa så skulle jag ändå föreslå Haglöfs Matrix, samma storlekar, lägre vikt och en aning dyrare. Men dom funkar och har en känd tillverkare ifall något går sönder ändå.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Naturligtvis så har jag redan provat sökfunktionen innan jag startade en ny tråd.

De svar man finner om framförallt tälten är att de kopierar hej vilt och "man får vad man betalar för"
svar. Jag skulle vilja ha lite mer konkreta svar angående kvalitét och användarvänlighet. Gärna av någon som faktiskt prövat deras ryggsäckar under vandring.

/Ringblom

Viktigast är att den utrustning och den mat man avser bära får plats i säcken i fråga.
Har du provpackat? Vad behöver du? Sen kan du börja jaga säck......
Ryggsäck i rätt volym är viktigare hur sen sitter och vad den väger än vad den kostar......min 50öring

Lycka till!

Jag skulle rekomendera dig att kika på begatmarknaden istället, då kan du oftast komma undan med halva priset för en säck som bara tjänsgjort 10% av vad man kan förvänta ur den...eller kan du få en mycket mer påkostad säck för samma pris.

Men testa testa testa innan du köper!!!

Tallrikslåda är ytterligare en onödig produkt......Du värmer maten i grytan, du äter med sked och kniv.

Till vad behöver du tallrikar, gaffel och matkniv? Storkåsa och kryddställ? Vikkåsan är ok men en lös dylik kostar 10-15kr och sked har du redan hemma i bestickslådan...........

Håll kvar tråden vid din ryggsäcksdisskusion.....du kräver att vi skall detaljnagelfara en säck som de flesta av oss aldrig sett i verkligheten.....intressant, men säcken verkar ointressant.....och om du nu provpackat dina prylar och pinaler samt matpåsen så kanske du kunde berätta vad som gör din nuvarand säck obra samt vad det är för fabrikat och modell......

Tja, Tallrikslådeexemplet var offtopic bara för att visa prisskillnader.
Har idag en gammal Haglöfs som packat ihop.

Jag räknar med att några de fakto har köpt denna ryggsäck jag frågar om och jag
hoppas på att någon här på Utsidan äger eller har ägt denna säck.

Senast ändrad:
Som sagt jag vill ha synpunkter på Fjällmarks arctica ryggsäck och inte förslag på vad för slags andra ryggsäckar jag ska köpa :).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips