Vilka är de närmsta fjällen eller fjälliknande trakterna med utgångspunkt från Stockholm? Jag tänker mig rimliga bilavstånd från Stockholm. Det känns t.ex. styvt att sitta i bil 2x7 timmar för en helgtur så jag hoppas på tips där man kommer upp sig lite även om det inte är fjäll. Det är vandring med sambo och hund jag tänkt mig.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjäll eller fjällkänsla närmast Stockholm för helgturer?
- Trådstartare niklaz
- Start datum
Hej
Kanske Sälen (ca 5h från Sthlm)? Har bara åkt utför och gått på tur där men funderar själv på att åka dit i sommar. Har en 1årig grabb som jag inte vill ta med på långresa än. Håller på att läsa in mig och det verkar ok. Inga spetsiga berg med snö på toppen men tillräckligt för att få en fjällkänsla. Jag har köpt "Vandringsturer i Sälenfjällen" av Barbro Lindman, den verkar utförlig och bra. Jag har även fått tips om http://www.visf.com/. Om du tycker området verkar intressant och hittar något mer att läsa så får du gärna dela med dig.
Lycka till!
//Karolina
Kanske Sälen (ca 5h från Sthlm)? Har bara åkt utför och gått på tur där men funderar själv på att åka dit i sommar. Har en 1årig grabb som jag inte vill ta med på långresa än. Håller på att läsa in mig och det verkar ok. Inga spetsiga berg med snö på toppen men tillräckligt för att få en fjällkänsla. Jag har köpt "Vandringsturer i Sälenfjällen" av Barbro Lindman, den verkar utförlig och bra. Jag har även fått tips om http://www.visf.com/. Om du tycker området verkar intressant och hittar något mer att läsa så får du gärna dela med dig.
Lycka till!
//Karolina
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tackar för tipset men jag vill gärna ännu närmare om möjligt. Tog i lite med 7 tim. Det skulle vara kul att ha nånstans att kunna åka till flera gånger per år och mer spontant bara för en helg.
Ska nog ta mig till Sälen nån gång oavsett, är just hemkommen från slalom i Björnrike/Vemdalen/Klövsjö och det såg väldigt fint ut i de krokarna. GPS:en sa 49 mil från centrala Stockholm och med lite fortkörning tog det 5h50min med ett par mat- och kaffepauser. Det är lite för länge och inte gratis med bensin heller.
Ska nog ta mig till Sälen nån gång oavsett, är just hemkommen från slalom i Björnrike/Vemdalen/Klövsjö och det såg väldigt fint ut i de krokarna. GPS:en sa 49 mil från centrala Stockholm och med lite fortkörning tog det 5h50min med ett par mat- och kaffepauser. Det är lite för länge och inte gratis med bensin heller.
Hej
Lycka till!
//Karolina
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg