Fiskesnack.com ligger nere?

Den låg nere några timmar under söndagen. Man hoppades ju på att det var en mjukvaruuppdatering på gång, t.ex. att dom körde in dom senaste säkerhetspatcharna, men icke. Var nog bara nån server som hade kraschat.

Tråkigt att det gick som det gick med fiskesnack.
 
Den låg nere några timmar under söndagen. Man hoppades ju på att det var en mjukvaruuppdatering på gång, t.ex. att dom körde in dom senaste säkerhetspatcharna, men icke. Var nog bara nån server som hade kraschat.

Tråkigt att det gick som det gick med fiskesnack.
Dom brukar förr eller senare hamna på nätets kyrkogård och samma med denna också. Ny teknik dödar många sidor som inte hänger med i jakten på den vilda tekniken. Läste för ett tag sedan att facebook tappar stort i England folk har börjat bli less på detta skit som heter facebook.
 
Dom brukar förr eller senare hamna på nätets kyrkogård och samma med denna också. Ny teknik dödar många sidor som inte hänger med i jakten på den vilda tekniken. Läste för ett tag sedan att facebook tappar stort i England folk har börjat bli less på detta skit som heter facebook.
Jag förstår inte varför ett forum dör p.g.a att tekniken utvecklas. Det är väl ändå det som skrivs i inläggen och diskussionerna som håller t.ex Utsidan levande och inte att det är nya och mer utvecklade plattformar.

Forumen dör när påhopp och syrliga inlägg tar överhanden från diskussionerna, då tröttnar man på att skriva.

Men jag håller med helt om Facebook. FB duger bara till korta meddelanden om t.ex "Åker ut till klubben om en timme. Nå'n mer?" så man snabbt når alla klubbmedlemmar.
Så trist när man lägger upp en bild på söta katten och får 512 st hjärtan som kommentarer... (gilla iofs katter)
 
Jag förstår inte varför ett forum dör p.g.a att tekniken utvecklas. Det är väl ändå det som skrivs i inläggen och diskussionerna som håller t.ex Utsidan levande och inte att det är nya och mer utvecklade plattformar.

Forumen dör när påhopp och syrliga inlägg tar överhanden från diskussionerna, då tröttnar man på att skriva.

Men jag håller med helt om Facebook. FB duger bara till korta meddelanden om t.ex "Åker ut till klubben om en timme. Nå'n mer?" så man snabbt når alla klubbmedlemmar.
Så trist när man lägger upp en bild på söta katten och får 512 st hjärtan som kommentarer... (gilla iofs katter)

Det är så att på många håll så går medlemmarna i div. olika forum över till FB, Instagram, m. m. och bildar sina intressegrupper där. Sportfiskeforum.se gick den vägen. Fiskesnack har tappat medlemmar sedan jag gick med 2016 men det beror inte på mig.
 
Är det definitivt nedsläckt? Raskt marscherat, i så fall, av det förbund som gör anspråk på att företräda miljoner oorganiserade sportfiskare.
 
Inget illa mot fiskesnack, då jag verkligen älskat att följa på distans, dvs utan att bli medlem, men bestämde mig för det under veckan, då jag verkligen vill få tag i en Amba RCN 51, helt omöjligt att kunna posta något, då jag aldrig fick aktiveringsmail :(. Får jaga här efter rullen istället.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Aset Söker tips på fiskeplatser som ligger lite "off" , Kronoberg Fiske 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.