Fiske Vistasdalen

Tänkte starta min vandring uppför Vistasdalen. Ser i gamla inlägg att fisket där är dåligt men hur är det idag
Någon som provat iår ?

Kan inte svara på hur det är nu, men ring till Nikkaluokta-Sarri och hör med dom, de kan också svara på vilket fiskekort som gäller. På fiskekartan ser det ut som Kirunakortet inte gäller på nedre sträckan.
Fiskemässigt har jag en bekant som haft hyfsat fiske där, men det är rätt länge sen. Personligen föredrar jag tidigare på säsongen när det gäller fjällfiske, men skulle jag fiska den här tiden så skulle jag fiska efter öring sent på kvällen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack för svar
Jo nedre verkar kvoterad men övre är kirunakortet
Dalen ser lockande ut att vandra i och fisket är bara en extra krydda för mig
Det är väl bara att prova 🙂

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips