Fiske vid Kebnemassivet

I juli skall jag runt Kebne massivet. Nikka,Vistas Nallo,Sinnijohka mot Sydtoppen. Nu undrar jag om det är värt att ha med sig fikebrylar. Finns där fisk och vilka tillstån behöver jag.

Dessa har vi tagit i Jiertajavri som ligger strax sydost om Singi
Mysig plats att tälta på :)

Bilagor

• jierta.jpg
    jierta.jpg
    55.7 KB · Visningar: 1,313
  • fisk.jpg
    fisk.jpg
    62.7 KB · Visningar: 1,161

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för det

Nu känns det som om vandringen kan bli som jag drömt om.
Kastspö eller flygspö, vilket fungerar bäst.

Jag har inte fiskat i dessa trakter utan bara vandrat där, jag tycker att du ska ta med dig flugspö för att det är trevligare att få fisk på flugspö, sen är det nog lite/ingen vegetation som stör dig vid överhandskast men du kanske behärskar olika kast med flugspö. Nackdelen är om det blåser då är det svårare att få till kastet och då är det bättre med ett litet kastspö.
Tomas

Fiske

Hade svårt att hitta en flygspö som for plats i ryggan, så jag köpte en tvåmeters teleskåpspö med en minirulle. Nu frågar jag av er som fiskat där om vilka drag är det som fungerar bäst.

Flyga med ...

Flygspö låter mycket roligare...
Om det är ett spö man skall ha med under en flygtur så tycker jag att Flygspö är ett mycket bra namn.
Däremot borde således med denna logik (?) spöets namn övergå till vandringsspö när man lämnar flyget ...
Eventuellt under en tåg-tur får det således heta tågspö.

Just för att följa given namnstandard så att säga.
;-)

Flygspö

Stort tack till er för att ni lär mig svenskt grammatig. Jag ger mig nästan mvg med tanke på att jag inte läst svenska alls i skolan här hemma i Finland. Tack Anders och ni andra

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips