Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiske och Friluftsliv i Sör Varanger
- Trådstartare Troll 3
- Start datum
Cirkeln synes vara sluten... [emoji4]Vad gör man när en inte tar sig upp för att fiska, gör sig en röding middag.
Skickat från min XT1039 via Tapatalk
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Vad gör man när en inte tar sig upp för att fiska, gör sig en röding middag.
Det där ser ut som delikat middag Troll, och det hade inte Jonsson tackat nej till.
Cirkeln synes vara sluten... [emoji4]
Skickat från min XT1039 via Tapatalk
Ja så är det, en röding bör förtäres vid ett köksbord och inte av en fågel till fjälls
Det där ser ut som delikat middag Troll, och det hade inte Jonsson tackat nej till.![]()
Tror jag säkert, men det är långt för dig att köra hit upp.
Tror jag säkert, men det är långt för dig att köra hit upp.![]()
Ja, tyvärr är det det!
Äntligen en chans till en fjälltur, har stormat och snöat i en dryg vecka.
Suck det blev som vanligt snö och blåst, men jag såg nästan sola i dag.
Som alt elände var maggoten lite slapp i dag så det blev bara 2 rödingar.
Men lite motion blev det.
Men lite motion blev det.
Bilagor
Äntligen en chans till en fjälltur, har stormat och snöat i en dryg vecka.
Men lite motion blev det.![]()
Tja du broder du är inte ensam om att fått snö den senaste tiden så som det har blåst mellan nordan och nordvästlig vind i nästan en veckas tid. Som tur är så har inte snön lagt sig mer än en kortare stund och sedan har den smält bort.
Ja, nog behöver du mer än dom 2 små rödingarna till middag efter en sugande skidtur uppe på Finnmarksvidda, men det finns väl mer i frysen hos dig, tror jag.
Grattis och skitfiske!
Tja du broder du är inte ensam om att fått snö den senaste tiden så som det har blåst mellan nordan och nordvästlig vind i nästan en veckas tid. Som tur är så har inte snön lagt sig mer än en kortare stund och sedan har den smält bort.
Ja, nog behöver du mer än dom 2 små rödingarna till middag efter en sugande skidtur uppe på Finnmarksvidda, men det finns väl mer i frysen hos dig, tror jag.![]()
Grattis och skitfiske!![]()
Klen tröst att det har kommit lite snö där nere, 1 meter tjock is så en börjar fundera när jag skall få ta fram spö och rulle och inte minst få hänga bort långkallingarna.
Den där storleken så räcker 2 rödingar, det är ju såsen som är godast
Klen tröst att det har kommit lite snö där nere, 1 meter tjock is så en börjar fundera när jag skall få ta fram spö och rulle och inte minst få hänga bort långkallingarna.
Den där storleken så räcker 2 rödingar, det är ju såsen som är godast![]()
Jag kan förstå det! Här i Kalix så är den delvis öppen där dom håller på med brobygget till nya E4-bron. I övrigt är älven frusen o dom kör skoter ute på älven ännu, men det är snart slut på det.
Haha! Såsen är alltid godast!
OBS! Det snöar i skrivande stund över Kalix och jag antar att det kommer över stora delar av länet. Vinden är nordlig och nordvästlig.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg