Ser finfint ut.. 👌👌 Jag hoppas komma ut på fjället under påskledigheten.. Verkar snöa häromkring under helgen iaf.. 🙈
Ser ut som vi skall klara oss undan snön, men tycker vinden är värst det är jo ingen stans att söka le när en är på fjället.
Ser finfint ut.. 👌👌 Jag hoppas komma ut på fjället under påskledigheten.. Verkar snöa häromkring under helgen iaf.. 🙈
Äntligen en dag med lite påskväder, det behövs efter all blåst och snöande.
Glad påsk på er.
Det blev en blåsig och kall dag, som tur var bettet bra.
En del av fångsten på överste bilde.
17 rödingar och 1 öring.
Mmmmmmm!Vilket drömfiske du har där uppe på Finnmarksvidda.
Du träffar väl inga människor där uppe. Det är väl nästan som att sitta i karantän?
![]()
Grattis till den delikata fisken och smaklig måltid.![]()
Jo det är en del folk ute och fiskar, men det är många som bara är och åker skidor. Det har blåst som fan så det är kallt att bara stå och fiska.
Hoppas vinden avtar så en tar sig lite högre upp på fjället, men isen ligger jo ut i juni så det bör ju gå.
Mycket fina bilder, tack för dom! Fin fångst dessutom!Lite bilder från gårdagens tur.
Renarna hängde efter en bra bit innan dom insåg att jag inte har hö i pulkan.
Är det nåt bättre vårtecken en en nyvaken spindel på snön, tror han har krupit tillbaks för i dag har det varit snöblandat regn hela dan.
Lite bilder från gårdagens tur.
Renarna hängde efter en bra bit innan dom insåg att jag inte har hö i pulkan.
Är det nåt bättre vårtecken en en nyvaken spindel på snön, tror han har krupit tillbaks för i dag har det varit snöblandat regn hela dan.