Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiske är det en sport eller djurmisshandel
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
För egen del anser jag att det är onödigt djurplågeri att fiska utan intentionen att äta eventuell fångst. Jag har dock stött på en del fiskare som verkar tycka att det är omoraliskt att äta upp fisken man fångar. Jag har hört kommentarer som: "Det är väl mycket roligare att släppa tillbaka den där fisken och kunna dra upp den en gång till än att ta hem den och äta den".
Fiske på turen är ett betydligt billigare och säkrare alt till oerf. gramjägare min packnings tyngsta del är ju mat men i SV så har ju normalt besökare ej fiskerätt som i Norge.
Om man ej är Nutritionist så är ju kött och fisk ett säkrare val för att få Protein som spec äldre bör öka intag av jag äter fisk 3-4 gr/v.
(I lågfjäll så får man ju protein tillskottet genom myggor på ev smörgåsar om man äter utanför innertältet.)
Om man ej är Nutritionist så är ju kött och fisk ett säkrare val för att få Protein som spec äldre bör öka intag av jag äter fisk 3-4 gr/v.
(I lågfjäll så får man ju protein tillskottet genom myggor på ev smörgåsar om man äter utanför innertältet.)
Fiske på turen för att få mat?Fiske på turen är ett betydligt billigare och säkrare alt till oerf. gramjägare min packnings tyngsta del är ju mat men i SV så har ju normalt besökare ej fiskerätt som i Norge.
Kul skämt!😆
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Inte om man kan som Norske vandringsprofilen som bor i SVFiske på turen för att få mat?
Kul skämt!😆
Även många mindre duktiga fiskar ofta på tur i N en del tar bara med potatismos ev med lite havregryn och kaffe.
Man lär sig nog fort om man är hungrig det var väl så vi blev fiskare en gång.
Senast ändrad:
Lars Monsen får en stor del av sin proviant på sina turer genom fiske. Men det tar lång tid att skaffa sig hans erfarenhet.
Grannen har köpt ny AL-eka och elmotor får hänga på och se vad man kan nu tid (50 år sedan)ok kanske man inte är i fatt till aug vem vet, kan ju börja med att dra in på reserv maten som tog slut i somras och någon dag helt utan troligen ok gå helt utan ca 1v före man trycker på SOS knappen.(kanske man slipper -4 inkl köldeffekt kommande tur på dagtid i år flera dagar i sträck)
Det finns som vanligt olika grader i helvetet, att fiska med intentionen att ta fisk att äta men släppa tillbaka oönskde arter eller storlekar tycker jag är helt i sin ordning.
Eller vill vi till exempel kanske tillbaka till gamla tider "kaggfiske" där man slog ihjäl allt och saltade in (inte sällan även rovfiskade i fiskarnas barnkammare) för att legitimera fiske som utövning ?
Retorisk fråga:
Vad gör när man får en fisk som är för liten för att rensa och tillaga på kroken, ska man avliva och kasta den i skogen ?
Eller ska man var "djurplågare" och släppa tillbaka den i vattnet så den kan leva vidare ?
Eller vill vi till exempel kanske tillbaka till gamla tider "kaggfiske" där man slog ihjäl allt och saltade in (inte sällan även rovfiskade i fiskarnas barnkammare) för att legitimera fiske som utövning ?
Retorisk fråga:
Vad gör när man får en fisk som är för liten för att rensa och tillaga på kroken, ska man avliva och kasta den i skogen ?
Eller ska man var "djurplågare" och släppa tillbaka den i vattnet så den kan leva vidare ?
Senast ändrad:
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 648
Dela: