Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag undrar, för en bekants räkning, om det finska cykelmärket Tunturi - är de bra? Är det finländska Cresent? Komponenterna på cykel (Tunturi Scambo) verkar ok, men jag känner inte till cykelmärket. Någon som vet mer?
/Stina
Jag undrar, för en bekants räkning, om det finska cykelmärket Tunturi - är de bra? Är det finländska Cresent? Komponenterna på cykel (Tunturi Scambo) verkar ok, men jag känner inte till cykelmärket. Någon som vet mer?
/Stina
Jag köpte en Tunturi H300 i maj 2002 och i november 2003 hade jag lyckats knäcka båda fäljarna, framgaffel och ram. Då tyckte jag att det räckte så jag slängde den. Jag kontaktade även butiken där jag hade köpt cykeln och enligt dem så gäller inte garantin om man använder cykeln på långfärd.
Planera du att använda cykeln på långfärd så köp något annat.
Jag har iofs ingen erfarenhet av dom personligen men några bekanta som cyklar mycket och dom är nöjda med sina Tunturi. Kvalitetscyklar som håller att cykla på året om.
Att garantin inte skulle gälla om man använder den till långfärdscykling låter lite konstigt dock.
Tunturi har väl långfärdscyklar i sitt sortiment?
För dagsturer cykla till jobbet och någon dag med lätt packning efter Göta-Kanal är väl den modellen (Tunturi Scambo) användbar för. Men några långturer med tyngre packning är väl inte att tänka på, inte med den specen på komponenterna.
Men som Stellan säger, vad är cykeln tänkt att användas för? Tänk igenom det, testa den och bestäm sedan om det är något att ha.
Tack för alla svar!
Cykeln skall mest användas till jobb, skola, dagis, affären, men även på den årliga cykelsemestern. Han som ska ha cykeln har barn, så emellanåt blir det tung packning (cykelsemestern) eller barnsadel på. Budgeten är begränsad till ca 5000 kr.
Tunturi är nog inte vad han "borde" ha. Jag tror att det blev en Merida istället.
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer