Finse och området runt ikring

Undrar över framkomligheten på lederna däromkring.Är det stenigt speciellt runt Hardangerjökul? Jämför med södra Hardangervidda som jag betraktar som lättvandring.
Tack på förhand.

I annan tråd framkommer hur jag tvingades avbryta etappen Finse-Rembesdalsseter därför att jag inte våga mig över den s k bron.

År 2008 rundade jag dock Jøkulen och fortsatte sen från Krækkja till Geilo, där nog etappen fram till Tuva måste vara det enformigaste jag gått. Nära Jøkulen var det en hel del vad och i ett fall måste jag reka noga innan jag hittade säkert vadställe. Se bilder på huthyfs.com

Inte funderat på området norr om FInse? Där är det gott om möjligheter.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips