Finns det någon liten kajak för under 4000kr?

Som inte är begagnad samt inte är uppblåsbar/delbar? Har en väldigt tight budget och söker därför billiga alternativ, letat begagnade annonser på blocket etc men hittar ingen i närheten.

Mvh

Edit: Jag ska ha kajaken för att åka runt i min hemsjö, helst ska det vara en kajak som inte läcker.

En ny kajak för under fyratusen? Då får du nog bygga en själv, kan vara möjligt att gå iland (till sjöss?) med en sådan budget på en SOF-bygge (skin on frame) av en kajak av grönlandstyp. Å andra sidan är det kanske inte det bästa valet av kajak för en nybörjare som vill pröva på hobbyn. Du borde kanske börja med att hyra kajak några gånger eller gå med i en klubb för att testa på paddling och lite olika modeller?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Bilagor

• 37-089_m.jpg
    37-089_m.jpg
    43.9 KB · Visningar: 5,083
point65 hade en annons i DN imorse (i sport eller stockholm). 50% på en del kajaker. Vet inte vad för sort det var eller exakt pris, men runt 4000 tror jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips