Finns det någon liten kajak för under 4000kr?

Som inte är begagnad samt inte är uppblåsbar/delbar? Har en väldigt tight budget och söker därför billiga alternativ, letat begagnade annonser på blocket etc men hittar ingen i närheten.

Mvh

Edit: Jag ska ha kajaken för att åka runt i min hemsjö, helst ska det vara en kajak som inte läcker.

En ny kajak för under fyratusen? Då får du nog bygga en själv, kan vara möjligt att gå iland (till sjöss?) med en sådan budget på en SOF-bygge (skin on frame) av en kajak av grönlandstyp. Å andra sidan är det kanske inte det bästa valet av kajak för en nybörjare som vill pröva på hobbyn. Du borde kanske börja med att hyra kajak några gånger eller gå med i en klubb för att testa på paddling och lite olika modeller?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Bilagor

• 37-089_m.jpg
    37-089_m.jpg
    43.9 KB · Visningar: 5,099
point65 hade en annons i DN imorse (i sport eller stockholm). 50% på en del kajaker. Vet inte vad för sort det var eller exakt pris, men runt 4000 tror jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips