Finns de längskidor för en 100KG grabb som jag?

Jag provade ett par längdskidor av en kompis o jag tyckte de var sjukt skoj! Undrar om de finns längdskidor som klarar av att ha ett spann men mina 100KG plus lite packning o kläder m.m.

Någon som vet några produkter?

Tack i förhand!

Visst gör det det!

Jag är också en riktig karl (dvs tjockis)
Köpte själv ett par Fisher för ett par år sedan som fungerar riktigt bra.
Kan alltså inte skylla på grejorna längre :(

Kolla med Din lokala (proffs)butik.
De kan rekommendera rätt grejor och kolla spannet så det blir rätt.

/Peter

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
så blev det

De blev Stadium XXL i sisjön (göteborg) där jag införskaffade mina skider. De blev salomon Equipe 10. Lite dyra, men fick paketpris för bindning och skor (är ju standard), men sedan lades en rabbat på 20% på själv paketpriset så de blev de 900:- ännu billigare. Sedan köptes det stavar (som enbart fick 20% rabbat på), så de blev cirka 2000:- off på det. Så de funkar!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips