Finanskris, återvinning, verktyg och byte av kassett, nav etc

Vevlagret i den sista bilden är ett shimano xt octalink es70 68-113 mm. Det låter dock inte som att det är vevlagret det är fel på. Det brukar kännas tydligt att det är vevlageraxeln som glappar. Skrap mot framväxeln är ju alltid svårt att undvika på alla växlar, framför allt när man trampar hårt. Både ram och vevparti flexar alltid lite. Jag skulle rekommendera att för säkerhets skull kolla så att vevlagerbultarna är ordentligt åtdragna med en 8 mm insex.

Mange
 

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Efter de två senaste inläggen

måste jag bara framkasta frågan:

Färgen på den gröna ramen är kanske "british racing green" på en Thorn Club Tour ram eller annan ram från St Johns?

Thure
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips