Film i Nepal ?

Är det billigt med diafilm i Nepal ? Vilken diafilm rekomenderas till kompaktkamera med zoom , My zoom 140 ?
MVh
Klas

Re: Film i Nepal

När jag var där i vintras så upptäckte jag att diafilm kostade ungefär lika mycket som här hemma i Sverige. DEt var även svårt att få tag i bra dia-film så som Elite chrome och Velvia. Man får leta runt endel och tillsut kan man hitta både bra och billig film.
Mitt råd är att du köper med dig ett bas behov här hemmifrån och köper till om det behövs. Annat kan man säga att det går åt film!!

Hälsningar Leif

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Att köpa film i Nepal är alltid ett riskprojekt. Man vet aldrig vad den varit med om och det finns en stor risk att man får film som varit utsatt för stark värme, etc, etc. Tullmurar gör film relativt dyr. Det bästa är utan tvekan att ta med sig hemifrån eller plocka upp den i någonstans där man har frihandel, som Singapore el Hongkong.
Det är också bäst att framkalla den i Europa, om man kör med färgfilm, som är temperaturkänslig vid framkallningen. För egen del använder vi bara Kodachrome.
Per

Re:Film Nepal

Håller med de två övriga svaren på din fråga.
Det är svårt på många platser i Nepal att få
tag på film. Dock ej i Katmandu, och den filmen
jag köpte där var mycket bra. Priset ungefär
det samma som i Sverige.
Ta med dig mycke film, den går åt jag lovar.
Dubbla på det antal du tänkt ta med från början.
Hälsningar Margareta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips