Felsydd ryggsäck i bärsystemet

Har en ny säck med fel sydda bärremmar ev även fel tillskurna kan man kompensera med justeringar i remmar och ev behålla med prisavdrag eller sända åter?

IMG_20221003_185526065.jpg
IMG_20221003_185534985.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Kolla var sömmar går och var bärremm är fast sytt sedan märkte jag det först med att ena remmen kommer högre upp när spännband är lika långa
Jag har sytt mkt och skulle Aldrig missa så mkt som de som sytt den eller blinda kontrollansvariga.

Senast ändrad:
Jag antar att det är den vänstra bärremmen som sitter för nära mitten som kan ses som ett fel.
Vet inte hur mycket det påverkar och det får du nog prova dig fram till.
Kan du visa att det blir sne-last pga detta så har du ett fall mot säljaren.

/Patrik

felsydd.PNG

Så fort du ändrar/lagar något själv så upphör alla garantier så om något mer är fel i framtiden så har du en trasig säck utan ersättning.

Jo detta vej jag ju men det var ju om man får ett förslag som är betydligt billigare för företaget men nu handlade om fel i tillverkningen och om de anser att säck ska bytas och de vile ha en kort på en tilv nr som de satt så man fick klippa bort den och sedan fota.
En gång blev det en trp skada på en AL ram på en racer och 3 rör system i ett rör sista utv före kolfiber och end yttersts röret lite intryckt och då fick jag ett förslag på nedsättning av priset och behåller man varan länge så påverkar det ej ev fsj pris mkt eller inget alls.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips