Fel Miura-skor efter omsulning i Göteborg?

Jag sulade om mina La Sportiva Miura i slutet av augusti hos skomakaren bakom Hagabion i Göteborg och upptäckte i helgen (efter långt tåont) att jag har fått tillbaka två skor i olika storlekar. Jag har alltså en 41½ och en 40 just nu och skulle bli jätteglad om den som sitter i samma sits som jag skulle vilja byta tillbaka? :)
 

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Självklart har jag redan varit i kontakt med honom, men ingen har hört av sig dit trots att någon hämtat ut det andra paret med fel storlekar. Vi har sagt att vi avvaktar en vecka eller två, och om ingen hör av sig "löser vi det på annat vis". Jag har dock en känsla av att det inte innebär ett par nya skor, så jag gör mitt bästa för att de ska komma till rätta.
 
Skomakarens ansvar

Det måste väl ändå vara skomakarens ansvar att "lösa det"!
Ersättning är ju det enda som gäller, alternativt om nu det andra paret kommer fram en kompensation av något slag.
 
Vilken jäkla otur! Undrar hur det där löser sig. Det brukar ju bara vara ett lappsystem med namn och telefonnummer. Undrar om de ens skriver upp på "sin" sida av lappen vilken sko det var?
 
Det "roliga" blir ju att skomakaren får två kunder med felaktiga spar att ersätta...

Med tanke på säsongen, så kanske lappar på stadens gym kan hjälpa. Eller så är det lite kört tills det blir vår igen...
 
Men om han nu har två kunder att ersätta så har han ju även alla fyra skor tillgängliga, och då är ju problemet löst ;). Sen beror det på om man vill kräva ersättning ändå.
 
Nja, det är väl en timingfråga. Men det är klart att om han först löser det med en kund kan han ju alltid behålla skorna tills den andre ev dyker upp.

Himla trist i vilket fall!
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips