Fel Miura-skor efter omsulning i Göteborg?

Jag sulade om mina La Sportiva Miura i slutet av augusti hos skomakaren bakom Hagabion i Göteborg och upptäckte i helgen (efter långt tåont) att jag har fått tillbaka två skor i olika storlekar. Jag har alltså en 41½ och en 40 just nu och skulle bli jätteglad om den som sitter i samma sits som jag skulle vilja byta tillbaka? :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Självklart har jag redan varit i kontakt med honom, men ingen har hört av sig dit trots att någon hämtat ut det andra paret med fel storlekar. Vi har sagt att vi avvaktar en vecka eller två, och om ingen hör av sig "löser vi det på annat vis". Jag har dock en känsla av att det inte innebär ett par nya skor, så jag gör mitt bästa för att de ska komma till rätta.

Skomakarens ansvar

Det måste väl ändå vara skomakarens ansvar att "lösa det"!
Ersättning är ju det enda som gäller, alternativt om nu det andra paret kommer fram en kompensation av något slag.

Vilken jäkla otur! Undrar hur det där löser sig. Det brukar ju bara vara ett lappsystem med namn och telefonnummer. Undrar om de ens skriver upp på "sin" sida av lappen vilken sko det var?

Det "roliga" blir ju att skomakaren får två kunder med felaktiga spar att ersätta...

Med tanke på säsongen, så kanske lappar på stadens gym kan hjälpa. Eller så är det lite kört tills det blir vår igen...

Men om han nu har två kunder att ersätta så har han ju även alla fyra skor tillgängliga, och då är ju problemet löst ;). Sen beror det på om man vill kräva ersättning ändå.

Nja, det är väl en timingfråga. Men det är klart att om han först löser det med en kund kan han ju alltid behålla skorna tills den andre ev dyker upp.

Himla trist i vilket fall!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips