Fäste stighudar

Hej,

skulle vilja ha med ett extra fäste till stighudarna på nästa topptur om olyckan skulle vara framme. Hudarna är Colltex med fästen som passar till Völkl Nanuq. Nån som vet var jag kan hitta dessa? Kollade hos Alpint i Shlm men de hade inte dessa. Bifogar en bild på det bakre fästet.

Eller finns nåt bra universalfäste?

Bilagor

• camlock+ end_hook kit.jpg
    camlock+ end_hook kit.jpg
    23.6 KB · Visningar: 632
Jag har mycket svårt att se hur det spänne som sitter på stighudarna ska kunna lossna (jag har samma stighudar). Jag skulle ha sparat pengar och vikt med att inte ha något extra fäste med. Stighudar fästes enkelt med tejp. Och en rulle sporttejp eller liknande är ju användbart till mycket annat också.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De bakre är ju bara limmade så jag har inte så svårt att se dem lossna om man skulle råka ta i lite. Har kontakt med Colltex och det har löst sig, den extra vikten kan jag leva med.

Instämmer med förste svarare. Har goda erfarenhet med universalbakfästet silvertejp på toppturer, vilket nästan alltid är med en bit ut på topptur ändå för alla möjliga reparationssyften av både prylar och vid något tillfälle den mänskliga kroppen.
(Sedan några år dock dynafitskidor med fabriksgjorda hudar som sitter oerhörtbra i orginafälsten på skidan båd fram och bak.)

Liknande trådar

Svar
8
Visningar
937 K
david.elmfeldt@connecta.se (david elmfeldt)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips