Cannonball
Gäst
Finns det nån bild på den nya slidan till w11:an? Har aldrig riktigt gillat orginalet.
Denna borde det vara, jag har den inte själv. Men denna ser ju ut att funka!
Finns det nån bild på den nya slidan till w11:an? Har aldrig riktigt gillat orginalet.
Vilken variant har du? Den med ATS-34, 3G eller med VG-10, alternativt laminerat VG-10?Har en F1:a som jag är nöjd med. Ingen snidkniv direkt men det var ju inte väntat heller. Det enda jag inte gillar är läderslidan som jag tycker sitter dåligt i bältet. Den sitter inte fast men inte löst heller utan för det mest helt fel känns det som. Så i vissa sammanhang använder jag kydexslidan istället.
Kniven är stark, håller skärpan och resident mot rost.
Mvh
Fredrik
Har en f1a som är kanon. läst hela tråden och förundrats av alla åsikter. Ärligt så blir det lite dagis nivå. KÖP KNIVEN och skapa din egen åsikt. folk gnäller om att man skär sig om man halkar ner över eggen osv osv bla bla....JA DET GÖR DU.....MEN GÖR INTE DET DÅ. Hur svårt ska det va??? JÄ'vla fjantar! Köp det är bara en kniv ingen granat direkt
//Johan
Har en f1a som är kanon. läst hela tråden och förundrats av alla åsikter. Ärligt så blir det lite dagis nivå. KÖP KNIVEN och skapa din egen åsikt. folk gnäller om att man skär sig om man halkar ner över eggen osv osv bla bla....JA DET GÖR DU.....MEN GÖR INTE DET DÅ. Hur svårt ska det va??? JÄ'vla fjantar! Köp det är bara en kniv ingen granat direkt
//Johan
1. De flesta F11. Sen vidhåller jag fortfarande att jag tror knappast att flygvapnet köper häftiga grejjer för att glädja sina pilotsnubbar. Och jag förstår heller inte vad det är för skillnad mellan en krashad pilot i skogen och en krashad brevbärare i skogen.Bägge kan behöva någon att hålla i handen.
2. En A1 skulle kunna vara ännu tryggare. Med varje skär blir man en cm högre.
3. Mora bättre på trä? Visst, inget snack, men det är helt olika koncept mora - f1 och därför svårt att jämföra. Det är nästan olika diskussioner.
4. Är då F1 en bra kniv? För sin avsedda funktion så verkar den väldigt bra.
5. p.s. Jag har själv aldrig ens hållt en F1. Har tänkt köpa kniv i ett halvår men det blir aldrig av. F1, Bravo 1, RC-3, Aurora, A1. I've got Mora.
Vilken variant har du? Den med ATS-34, 3G eller med VG-10, alternativt laminerat VG-10?
Alla dessa har något olika grader av resistens () mot rost.
~Paul~