Få längsta batteritid på mobilen

Om man har en telefon från 2012 eller nyare + motsv ny Bluetooth-apparat kanske det även kan fungera att spara batteri genom Bluetooth low energy(BLE)
Hm intressant. Hade missat att det finns BLE. Men såvitt jag förstår så sparar det inte batteri på telefonen utan enbart på den lilla apparaten som kopplas till telefonen. Men jag orkar inte läsa mer om BLE nu.
Finns det något sätt att tvinga telefonen att använda en slags bluetooth som drar mindre ström? (från telefonen då alltså)
 
Hm intressant. Hade missat att det finns BLE. Men såvitt jag förstår så sparar det inte batteri på telefonen utan enbart på den lilla apparaten som kopplas till telefonen. Men jag orkar inte läsa mer om BLE nu.
Finns det något sätt att tvinga telefonen att använda en slags bluetooth som drar mindre ström? (från telefonen då alltså)
BLE har varit del av bluetooth sen 4.0 och det kommer användas automatiskt om stöd finns.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.