Få bort compeed-klister

Hej. Vat ute och vandrade några dar och under turen fick jag skavsår vid ljumskarna. Det löste jag med att lägga några compeed skavsårspålster där och det fungerade otroligt bra... Tills jag kom hem... I vardan blev dom mest i vägen, kliade och skavde.
Så jag tog ett långt bad och drog försiktigt bort plåstren. Men nu ligger det fortfarande kvar lite klister som fastnar i håret och sliter... inte skönt alls!

Finns det något som löser upp klistret? Det sitter för nära huden för att klippa håret bara.
 
Tack för tipset, men som du säger känns det lite tumt att använda sånt där. Men gav mig idén att testa med lite isopropanol.
 
Haha, jag har kört med bensin på rester efter idrottstejp i ett nödläge, men vanlig handsprit funkar acceptabelt, om man inte har bråttom. Låt klisterresterna "blöta" en stund i spriten. De löser sig inte helt men blir mjuksvampiga, "oklistriga" och lätta att pilla av. Handsprit är ju också lite återfettande, så det blir inte lika tufft för huden.
 
kemiskt rent

Du ska inte använda vanlig bensin! Utan kemiskt rent bensin, köpes hos nästan alla matbutiker i alla fall på ica & apotek (apoteket hade förut, nu vet jag inte) men på ica finns en liten flaska att köpa

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Här används aceton till allt nästan och köps på 20-litersdunk. "Mjukgörare" ja, vad är det för fel på hydraulolja? Finns på fat i verkstan och används också till allt, tom. som sårvård då såren läks på rekordtid..
 
låt sitta

Tror det står i compeed anvisningar att de ska sitta kvar tills de faller bort av sig själv och då torde kvahängande klister vara ett försumbart problem.

Det löser inte ditt aktuella problem men till nästa gång...

/Patrik
 
JO, problemet var att dom kliadew och sved så hade inget annat val än att ta bort dom tidigare.
Men nu är klistret borta. Lät det helt enkelt nötas bort och klippte bort så mycket det gick när det satt sig i håret.
 
Aceton, jag kör Biltemas 1-litrare. Funkar lika bra att tvätta kullager som att lösa klister.

Skvätt inte i ögonen bara, jag höll på att missa Casting-VM förra året av just den anledningen.


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...